اشتباهات رایج سئو


اشتباهات رایج سئو

اگر شما به عنوان کارشناس IT و یا مدیر یک کسب و کار کوچک از تکنیک های مناسبی برای بهینه سازی جستجو در گوگل یا همان سئو استفاده کنید، رتبه خوبی در جستجو های محلی کسب می کنید.
ولی اغلب افراد دچار اشتباهات کوچکی می شوند و این مشکل از آگاهی نداشتن فرد است که روند پیشرفت را به تاخیر می اندازد و بهای سنگینی را برایش پرداخت می کنید. هدف از نوشتن این مقاله اعلام 5 اشتباه عمده سئو در کسب و کار های کوچک است.

انجام تکنیک های سئو بعد از راه اندازی وب سایت.

شما به عنوان مسئول و یا مدیر یک کسب کار کوچک می بایست قبل از راه اندازی وب سایت، برنامه ریزی برای بهبود رتبه سایت و افزایش ترافیک برای پیاده سازی تکنیک های سئو در کسب و کارتان را داشته باشید. اغلب صاحبان کسب و کارهای کوچک تنها بعد از راه اندازی وب سایت دنبال پیاده سازی تکنیک سئو می روند که کار اشتباهی است. طراحان و توسعه دهندگان وب، حتی حرفه ای ترین هایشان هم بعد از راه اندازی وب سایت تمام فاکتورهای مرتبط با بهبود سئو را نمی توانند لحاظ نمایند. پس بهتر است پیش از بالا آمدن وب سایت به این نکته توجه داشته باشید.
همچنین معماری اطلاعات، محتوای تولید شده، آدرس در نظر گرفته شده و محتوای هر صفحه از جمله عواملی هستند که پیش از راه اندازی وب سایت باید در نظر گرفته شود تا تاثیر آن را در سئوی سایت مشاهده کنید. در صورتی که اطلاعات کافی در این خصوص ندارید بهتر از یک متخصص استفاده کنید.

استفاده از تکنیک های سئو برای مدت زمان کوتاه.استفاده از تکنیک های سئو برای مدت زمان کوتاه.

به کارگیری سئو به عنوان یک روش تبلیغاتی و بازاریابی مانند: تبلیغات تلویزیونی و یا بیلبوردی و … نیست. موتورهای جستجوی گوگل قوانین مشخصی نیز دارند. فقط یک سئو کار حرفه ای می تواند مدیریت موتورهای جستجو را به خوبی انجام دهد. این کار نیازمند مهارت های خاصی است که فقط بر اساس تجربه فردی حاصل می شود و کمک می گند عملکرد سایت بصورت چشم گیری تغییر کند. سئو کارهای حرفه ای از روش ها و تکنیک های مطمئنی برای این کار استفاده می کنند ولی با این حال هیچ ضمانتی در بخش سئو وجود ندارد، زیرا برای به موفقیت رسیدن حداقل به بیش از 200 عامل بستگی دارد.
در دنیای امروزی که ما در آن زندگی می کنیم اهمیت سئو بیش از پیش احساس می شود زیرا سئو از مهم ترین روش های بازاریابی دیجیتال است، که هزینه های صرف شده را جبران می کند.
فقط یک نکته بسیار مهم آن است که به یاد داشته باشید استراتژی سئو در بلند مدت جواب می دهد و اگر به دنبال یک تبلیغات کوتاه مدت هستید سئو اصلا روش خوبی نیست. صاحبان کسب کارهایی که بر روی روش سئو سرمایه گذاری می کنند بهتر از هر روش بازاریابی دیگر نرخ بازگشت سرمایه را می گیرند. فقط کافیست صبر داشته باشید.

کمک گرفتن از مدیران وب سایت برای استفاده از سئو.

زمانی که وب سایتی طراحی می شود و دسترسی (مدیریت پنل)، را به کارشناس واگذار می شود تا بتواند مطالب و اطلاعات وب را به موقع بروزرسانی کند. این کار دلیل نمی شود که آن فرد خدمات سئو هم بتواند انجام دهد. یعنی یک فرد نمی تواند هم در زمینه ی سئو و هم در زمینه ی مدیریت پنل وب به طور همزمان مدیریت کند.درست است که کارشناس وب و متخصص سئو زمینه کاری مشترک دارند، اما تخصصشان متفاوت است به طور مثال مهندس برق و مهندس مکانیک درست است که هر دو مهندس هستند ولی هر کدام در تخصص های مختلف.
کارشناسان وب نیز شاید ایده و پیشنهادات جالب و ابتدایی برای بهبود جستجوی فضای وب داشته باشند اما با استراتژی های سطح بالا و استاندارد های سئو آشنایی ندارند.

استفاده از پیشنهاد های غیر واقعی.

پیاده سازی استراتژی های سئو اصلاً کار آسانی نیست و به سال ها تجربه و مدیریت فنی نیاز دارد. مخصوصاً زمانی که قوانین گوگل به سرعت در حال تغییر است و ممکن است اطلاعاتی که شما دارید قدیمی باشد و باعث شود امتیاز منفی برای وب سایت شما محسوب گردد. به همین دلیل است که تاکید بسیار می شود که از متخخصین سئو استفاده کنید. همچنین هیچ روش، میان بری برای پیاده سازی استراتژی سئو وجود ندارد و تمام راه حل ها، غیر حرفه ای و غیر اصولی است و بعد از مدت ها نتیجه منفی آن را مشاهده می کنید.
پس اگر دنبال سئوی واقعی هستید باید از متخصصین واقعی کمک بگیرید. در ضمن پیشنهادها و ایده هایی که خیلی خوب به نظر می رسند معمولاً نتیجه مطلوبی ندارند به جزء صرف کردن وقت، پول و انرژی.

قبل از همکاری با متخصص سئو حتما از آن بپرسید استراتژی شما برای سه رکن اصلی سئو شامل: 1.سئوی داخلی  2.سئوی خارجی  3.سئوی تکنیکال  چیست ؟

همچنین بپرسید از کدام ابزارهای پولی سئو استفاده می کند ؟

زیرا بدون به کارگیری این ابزار ها مطمئن باشید عملکرد موفقی نخواهد داشت و به نتیجه مطلوب نمی رسد. زیرا شخصی که نتواند پاسخ مناسبی به این سئوال ها بدهد، گزینه مناسبی برای همکاری با آن نمی باشد.

افزایش ترافیک وب سایت نشان دهنده ی موفقیت سئو است.

تصور کنید شما با کمک گرفتن یک متخصص تبلیغات، سئو را نیز انجام داده اید برای اینکه ببینید تلاش ها و هزینه هایی که برای سئو انجام داده اید مفید بوده یا خیر باید عملکرد چند بخش را در وب سایتتان زیر نظر بگیرید.
برای این کار کافیست ایزار گوگل آنالیتیکس را که بصورت رایگان است را نصب کنید و پس از نصب، مواردی شامل: بازدید از سایت، ثبت نام های آنلاین، پر کردن فرم ها و یا حتی ورود به سایت را نیز زیر نظر بگیرید.
همچنین می توانید از ابزار Alexa Traffic Ranlc برای رتبه وب سایتتان در ایران و جهان استفاده کنید. وقتی که مشاهده می کنید بازدید سایت زیاد شده است و کاربران زیادی به سایت مراجع می کنند، یعنی در مسیر درست قرار گرفته اید.
در نظر داشته باشید خارج از زحمات متخصص سئو زمانی که یک سایت مطالب مفید و قابل ارزشمندی را تولید می کند به مرور زمان آن وب سایت محبوب می شود و پیشرفت چشم گیری می کند. پس نباید از تولید محتوای وب سایتتان هم غافل شویم.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02188612035