راه های افزایش ترافیک وب سایت قسمت دوم


به ایمیل مارکتینگ بی توجهی نکنید

یکی از راه های افزایش ترافیک سایت ، استفاده از قدرت ایمیل است. بسیاری از کسب و کارها برای جذب مخاطب بیشتر، تمرکز خود را بر روی بازاریابی محتوا قرار داده و برخی روش های قدیمی تر را فراموش می کنند. ایمیل مارکتینگ یکی از ابزارها و روش های قدرتمندی است که اگر به درستی به کار گرفته شود می‌تواند ترافیک زیادی را روانه وب سایت شما گرداند. البته به این نکته توجه داشته باشید که نباید برای تمامی مطالبی که منتشر می کنید برای کاربرانتان ایمیل بفرستید و یا همچنین نباید برای کاربرانتان مطالب غیر مرتبط زیادی ارسال نمایید.

اطمینان حاصل کنید که وب سایت تان واکنش گراست

آن روزهایی که کاربران تنها با استفاده از کامپیوترهای شخصی خود به گشت و گذار در اینترنت می پرداختند به سر رسیده و امروزه حتی آمار استفاده از گوشی های هوشمند و تبلت ها در هنگام وب‌گردی از کاربران کامپیوترهای شخصی نیز فراتر رفته است. بنابراین حتما باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید که وب سایت خود را ریسپانسیو یا واکنش‌گرا طراحی کنید. اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای کاربران پلتفرم هایی با صفحه نمایش کوچک نیز به درستی به نمایش در می آید و همچنین سعی کنید که اطلاعاتی را در ابتدا به آن ها نشان دهید که فکر می کنید مهم تر هستند. بنابراین اگر می خواهید ترافیک سایت شما افزایش یابد، حتما از واکنش گرا (ریسپانسیو) بودن سایت خود اطمینان حاصل کنید.

از سریع بودن وب سایت خود اطمینان حاصل کنید

آیا تا به حال برای بارگذاری یک وب سایت بیش از ۳۰ ثانیه منتظر مانده اید؟ این اتفاق بعید به نظر می رسد! اگر مدت زمان بارگذاری وب سایت شما بالا باشد، نرخ پرش (Bounce Rate) وب سایت شما به شدت افرایش خواهد یافت. اطمینان حاصل کنید که سایت شما از لحاظ فنی کاملا بهینه پیاده سازی شده باشند، از جمله مواردی که باید به آن ها توجه داشته باشید، حجم و اندازه تصاویر، ساختار صفحه و همچنین افزونه های جانبی که بر روی سایت تان نصب کرده اید است. همواره به یاد داشته باشید که هرچه بارگزاری سایت سریع تر باشد، بهتر است.

احساس وجود یک انجمن را پرورش دهید

مردم همواره دوست دارند که افکار و نظرات خود در خصوص هر موضوعی را بیان کرده و آن را به اشتراک بگذارند، بنابراین سعی کنید در کاربرانتان این احساس را به وجود آورید که آن ها جزئی از یک انجمن هستند. این امر می تواند تعاملات کاربران با وب سایت شما را افزایش داده و در نتیجه ترافیک وب سایت شما را افزایش دهد. یک سیستم ارسال دیدگاه قوی و خوب استفاده کنید؛ از جمله بهترین سیستم های ارسال دیدگاه می توان به Facebook comments یا Disqus اشاره کرد. همچنین می توانید در سایت خود یک تالار گفتمان ایجاد کنید تا کاربران بتوانند آزادانه سوال خود را بپرسند. البته همیشه این موضوع را به خاطر داشته باشید که باید انجمن و جامعه کوچک تشکیل شده در وب سایت خود را مدیریت کرده تا از ناهنجاری های احتمالی جلوگیری نمایید

در قسمت دیدگاه های سایت های دیگر نیز دیده شوید

در حوزه کاری شما احتمالا چندین و چند سایت وجود دارند، بنابراین در بحث های به وجود آمده در آن ها شرکت کرده و دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید. ارسال دیدگاه لزوما باعث افزایش ترافیک ارجاعی شما نخواهد شد، اما ارسال دیدگاه های مفید و تاثیر گذار با نام کسب و کارتان می تواند برندِ شما را بیش از پیش در دیدگان عموم قرار دهد و در نتیجه بر روی ترافیک سایت شما تاثیرگذار خواهد بود. اما همواره این موضوع را به خاطر داشته باشید که همانند روشِ نویسنده مهمان، در این جا نیز کیفیت دیدگاه های ارسالی‌تان، حرف اول را می زند. شما باید با افراد تعامل داشته و به بهترین نحو ممکن با آن ها ارتباط برقرار کنید، نه این تنها تمرکز خود را به ارسال لینک های اسپم معطوف نمایید.

داده های آنالیتیک خود را مورد ارزیابی قرار دهید

گوگل آنالیتیکس یک منبع غیرقابل ارزش گذاری از داده های کاربران وب سایت شماست. شما در آن می توانید کاربران وب سایت خود را از هر جنبه ای تحلیل کرده، به محبوب ترین صفحات سایتتان پی برده و اطلاعات تجمعی کاربرانتان را مشاهده کنید.
به داده هایی و اطلاعاتی که از گوگل آنالیتیکس به دست می آید توجه کرده و از آن ها برای تعیین استراتژی محتوایی و تبلیغاتی خود استفاده کنید. محبوب ترین صفحات و محتوای خود را شناسایی کرده و با بررسی حضور کاربران در وب سایت، پربازدیدترین زمان سایتتان را مشخص کنید.

در رسانه های اجتماعی فعال باشید

صرف اینکه شما محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، نمی توان گفت که شما در این رسانه ها فعال هستید. اگر می خواهید به عنوان یک عضو فعال در رسانه های اجتماعی به شمار آیید، فعالانه در بحث ها و انجمن ها به گفتگو بپردازید.
در توییتر هشتگ های مربوطه را جستجو کرده و در بحث های مربوط به آن شرکت کنید. اگر در یک پست فیس بوک از شما سوالی پرسیده شد، به آن جواب بدهید و در مجموع تعاملات خود را با مخاطبین و افراد مرتبط به حوزه‌ی کاری خود حفظ کنید.
مطالب خود را در سایت های اشتراک گذاری لینک ثبت کنید

مطالب خود را در سایت های اشتراک گذاری لینک ثبت کنید

در درجه اول به این نکته توجه داشته باشید که به امید افزایش ترافیک ارجاعی، هیچ گاه این سایت ها را با لینک هایتان بمباران نکرده و لینک های اسپم ارسال نکنید، زیرا در اکثر مواقع نتیجه عکس خواهد داشت و یا مسئولین آن سایت، دسترسی های شما را مسدود خواهند کرد.
همواره سعی داشته باشید بهترین مطالب خود را برای اشتراک گذاری در این شبکه ها و سایت های اشتراک گذاری ثبت و ارسال کنید، زیرا با این روش، پس از مدت کوتاهی کاربران همیشگی آن سایت ها، به هویت خوب و تاثیرگذار سایت شما پی برده و تبدیل به کاربران همیشگی شما نیز خواهند شد.

در استراتژی محتوایی خود، ویدیو را فراموش نکنید

محتوای متنی در هر صورتی همواره خوب و عالی هستند، اما محتوای ویدیویی نیز یکی از راه هایی است که هم می تواند در جذب مخاطبان جدید تاثیرگذار بوده و هم اینکه تعامل کاربران با سایت شما را افزایش دهد. آمار و داده ها اثبات کرده اند که نگهداری اطلاعات در حافظه توسط محتوای بصری بسیار بیشتر از محتوای متنی تاثیرگذار است، بنابراین با استفاده از محتوای ویدیویی در سایت خود، به راحتی می توانید توجه کاربران را جلب کرده و باعث افزایش ترافیک وب سایت تان شوید.

رقبای خود را تحلیل کنید

اگر شما از نرم افزارهایی مثل BuzzSumo برای تحلیل و بررسی عملکرد رقبایتان استفاده نمی کنید باید به شما گفت که سخت در اشتباهید. این گونه سرویس ها، عملکرد سایت ها و محتواهای خاص را در شبکه های اجتماعی به گونه ای جمع آوری کرده که می توانید با یک نگاه پی ببرید که چه عنوان و محتوایی برای خوانندگان جذاب بوده و بیشترین تعاملات را در رسانه های اجتماعی به خود اختصاص داده اند.
بدین صورت شما می توانید با جمع آوری محتواهایی که کاربران بیشترین تعامل را با آن داشته اند، ترافیک زیادی را جذب وب سایت خود نمایید.

وبینار برگزار کنید

مردم عاشق یادگیری هستند و وبینار یکی از بهترین راه هایی است که شما می توانید دانش خود را به گوش مخاطبین مشتاق خود برسانید. وبینارها به همراه کمپین های تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی می توانند یک از بهترین راه های افزایش ترافیک وب سایت شما باشند.
می توانید از یک هفته مانده به وبینار خود (و یا بیشتر)، یک ایمیل به کاربران خود بفرستید و به آن ها بگویید از آخرین شانس خود برای شرکت در این وبینار استفاده کنند. در برگزاری یک وبینار همواره به یاد داشته باشید که در رسانه های اجتماعی به خوبی فعالیت داشته و تبلیغات خوبی برای آن انجام داده اید.

در کنفرانس ها حضور به عمل آورید

در هر صنعتی که فعالیت می کنید، شانس حضور در حداقل ۱ الی ۲ کنفرانس بزرگ که با کسب و کار شما مرتبط است را از دست ندهید. حضور در اینگونه کنفرانس ها و صحبت با افراد حاضر در آن می تواند راه خوبی برای شناساندن کسب و کار خود به فعالان حوزه فعالیت تان باشد.
علاوه بر آن، اگر شانس سخنرانی در یکی از این کنفرانس ها را داشتید، به هیچ عنوان آن را از دست ندهید. معرفی کسب و کار شما در هر حالتی می تواند در نهایت منجر به هجوم ترافیک و مخاطبان بیشتر به سایت تان شود.
بسیار خوب! بالاخره مقاله راه های افزایش ترافیک وب سایت هم به پایان رسید. به خاطر داشته باشید که شاید تمرکز بر روی یک مورد نتواند چندان مثمر ثمر بوده و بازخورد مناسبی برای شما داشته باشید. توصیه می کنیم تا جایی که می توانید تمامی این راه ها را به صورت موازی انجام داده و اگر توانایی انجام این کار را ندارید، این راه ها را در یک لیست برای خود اولویت بندی کرده و از بالای لیست شروع به انجام آن کارها نمایید.
نکته دیگری که اینجا مطرح است، توانایی شما و تیم شماست. اگر بنابر لیست اولویت بندی شده ای که انتخاب کرده اید، یک راه اولویت بالایی داشت اما در حال حاضر تیم شما قادر به انجام آن نیست، آن راه را “فعلا” کنار گذاشته و راه دیگری که در آن توانایی بیشتری دارید را انجام دهید. امیدوارم با استفاده از این مقاله بتوانید وب سایتی سرشار از مخاطبان متعهد داشته باشید.

شما نیز تجربیات خود را در خصوص افزایش ترافیک وب سایت با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02188612035