ساختن لینک کوتاه با کمک گوگل


ساختن لینک کوتاه با کمک گوگل

ساختن لینک کوتاه با کمک گوگلشاید شما هم در گشت‌و‌گذارها به goo.gl بر خورده باشید. این سرویس مخصوص گوگل است که به شما کمک می‌کند تا لینک‌های طولانی خود را خلاصه کنید و از آنها در جاهای مختلف استفاده کنید.

بیشترین استفاده از این سرویس در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام است. فرض کنید می‌خواهید یک لینک طولانی را برای دوست خود بفرستید یا آن را در کانال تلگرام خود استفاده کنید، این لینک طولانی ظاهر زیبایی ندارد و کسی دوست ندارد یک لینک شلوغ با چندین عدد و حرف را ببیند.

گوگل با یک فرمول بسیار جالب هر لینکی را برای شما فوق‌العاده ساده می‌کند

. برای مثال http://owg.ir/news/180-ways-to-increase-web-site-traffic-part-ii.html لینک مربوط به یکی از مقالات ما است که اگر این لینک را به گوگل بدهیم آن را خلاصه می‌کند و   https://goo.gl/0Q3lGA همچین لینکی را به ما می‌دهد.

کاربرد بهتر این لینک را زمانی می‌بینید که لینک مورد نظر شما طولانی باشد، برای مثال حتی http://www.cnet.com/news/google-finally-pulling-the-plug-on-chrome-for-windows-xp/ چنین لینکی را می‌توان به سادگی تبدیل کرد به http://goo.gl/leHW0fi این لینک کوتاه و آن را در جاهای مختلف استفاده کرد.

این سرویس گوگل، Google url Shortener نام دارد. برای استفاده از این سرویس کافی است روی نام آن کلیک کنید یا اینکه به آدرس https://goo.gl/ بروید. سپس در کادری که مشخص شده لینک طولانی خود را بنویسید تا گوگل در چند ثانیه یک لینک کوتاه به شما تحویل دهد که به همان آدرس منتهی شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02188612035