سایت یا اینستاگرام،کدام برای کسب و کارها و فروش بهتر است؟


سایت یا اینستاگرام؟

تعدادی از صاحبان کسب و کار اکنون مشتاق هستند تا تعادل مناسب بین هدایت مشتریان به وب سایت خود در مقابل آوردن افراد به حساب اینستاگرام خود بیابند. هر دو کانال می توانند کاربران را با پاسخ ها و راه حل ها درگیر کنند، اما در نهایت تفاوت های زیادی وجود دارد.

اگر بخواهید فقط یکی را انتخاب کنید، واقعاً کدام گزینه برای تجارت شما بهتر است؟

من صاحبان مشاغل کوچک زیادی را می شناسم که ترجیح می دهند به طور کلی از وب سایت ها چشم پوشی کنند و از حساب اینستاگرام خود صرفاً در جای خود استفاده کنند. و صادقانه؟ من نمی توانم آنها را سرزنش کنم

با درک مزایای وب سایت ها و رسانه های اجتماعی، می توانید یک اکوسیستم خرید سودآور بسازید!

اینستاگرام به سرعت در حال تبدیل شدن به بهترین مکان برای فروش آنلاین محصولات است. اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، فرصت های بزرگی را برای برندها برای یافتن مشتریان جدید و دیده شدن محصولاتشان باز کرده است.

از میان محبوب‌ترین برنامه‌های شبکه اجتماعی، اینستاگرام یکی از ساده‌ترین برنامه‌ها برای جذب فالوور جدید است.

ممکن است وسوسه انگیز به نظر برسد، اما رویاهای وب سایت خود را هنوز از بین ندهید. وب‌سایت‌ها عالی هستند زیرا به عنوان مرکزی برای همه مواردی که کسب و کار شما پوشش می‌دهد در نظر گرفته می‌شوند. چه یک سایت یک صفحه ای یا چند صفحه ای را انتخاب کنید، هیچ جایگزینی برای وب سایت در مورد نمایش اعتبار خود به مشتریان بالقوه وجود ندارد.

اما مزایا و معایب هر دو چیست؟ کدام را باید در نظر بگیرید؟ بیایید وب سایت در مقابل حساب اینستاگرام را تجزیه کنیم

سایت

وب سایت در مقابل اکانت اینستاگرام: مزایای یک وب سایت

این وب سایت این امکان را گسترش داده و میلیون ها فرصت و ایده را در اختیار افراد قرار داده است. این شیوه زندگی مردم را در سراسر جهان تغییر داده است، به ما کمک کرد تفاوت بین آنچه را که می توان انجام داد و چگونه می توان آن را حل کرد، بدانیم.

وب سایت ها می توانند کار یک فرد، یک کسب و کار یا سازمان های دیگر باشند و معمولاً به یک موضوع یا هدف خاص اختصاص داده شده اند.

افراد در هر کجا که باشند از طریق تلفن و لپ‌تاپ با یکدیگر ارتباط دارند و با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. رویکرد و روند کسب و کار تغییر کرده است. هر کسی می تواند با هر سرمایه ای که دارد، کسب و کار خود را راه اندازی کند.

اولین وب سایت در اینترنت در 6 آگوست 1991 راه اندازی شد. به طور متوسط، یک فرد 12 درصد از کل زندگی خود را در اینترنت می گذراند.

1. شما هویت آنلاین خود را کنترل می کنید

اگر وب سایت خود را بسازید، باید مطمئن شوید که نام تجاری و پیام های شما همیشه درخشنده است. همچنین، بسیاری از کسب‌وکارهای دیگر که به دنبال استفاده از محصولات یا خدمات شما هستند، همچنان وب‌سایت شما را برای تأیید حضور، اعتبار شما به‌عنوان یک کسب‌وکار، و سایر اطلاعات کلی درباره کسب‌وکار، تیم و پیشنهادات شما بررسی می‌کنند.

2. ایجاد یک وب سایت با کیفیت حرفه ای ساده ترین کار است

سال‌ها پیش، اگر نمی‌دانستید چگونه کدنویسی کنید، باید از شخص دیگری برای کدنویسی وب‌سایت خود استفاده می‌کردید. زمانی که گوشی های هوشمند برای اولین بار وارد بازار شدند، باید  دو  وب سایت داشت: یکی برای رایانه های رومیزی و دیگری برای موبایل. سریع به جلو به امروز.

سازندگان وب‌سایت‌های خودتان مانند WordPress ، Wix و Squarespace دارای ویرایشگرهای WYSIWYG (آنچه می‌بینید همان چیزی است که دریافت می‌کنید») که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به دانستن یک اونس HTML یا جاوا اسکریپت، محتوا را بکشید و رها کنید.

طبق W3 Techs ، وردپرس، که  بیش از یک سوم وب را در اختیار دارد. می‌توانید تم‌های وردپرس را خریداری کنید که از همان ابتدا عالی به نظر می‌رسند، و این پلتفرم دارای جامعه عظیمی از توسعه‌دهندگان و طراحان است که وب‌سایت‌های بسیار توانمند و زیبا را ایجاد می‌کنند.

3. مشتریان بیشتر به شما اعتماد می کنند

به خصوص مشتریانی که تحقیقات خود را انجام می دهند و در حلقه های خود نفوذ دارند. اگر وب‌سایتی دارید، کسب‌وکار شما «واقعی‌تر» به نظر می‌رسد، حتی اگر فقط یک صفحه فرود ساده با خلاصه‌ای سریع از کارهایی که انجام می‌دهید و نحوه پرداخت هزینه آن به شما باشد.

4. می توانید در موتورهای جستجو مانند گوگل بالاتر ظاهر شوید

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) نام دارد و داشتن وب سایت خود با یک وبلاگ، شاید بهترین راه برای انجام آن باشد. یک مطالعه در سال 2020 نشان می دهد که بیش از 28٪ از افرادی که در گوگل جستجو می کنند، بر روی اولین پیوند کلیک می کنند و بیش از نیمی از آنها از بین سه مورد اول انتخاب می کنند. شما می‌خواهید برای جستجوهای مرتبط با کسب‌وکارتان، خواه «غذای نیجریه» یا «کرم صورت» یا «شرکت طراحی داخلی»، تا حد امکان بالاتر باشید.

5. یک وب سایت می تواند از کارهای سخت دیگری که قبلا انجام داده اید استفاده کند

می‌توانید از وب‌سایت خود برای ارائه مدرک اجتماعی به مشتریان بالقوه استفاده کنید: با افتخار اعلام کنید که با صدها بررسی، بیش از 4.5 ستاره کسب کرده‌اید! یا با بهترین مشتریان خود تماس بگیرید تا نظرات خود را دریافت کنید: دانستن کسب و کار معتبر دیگری که خدمات شما را درگیر کرده است باعث می شود  شرکت  ها و مشتریان دیگر شما را انتخاب کنند.

وب سایت در مقابل اکانت اینستاگرام: معایب یک وب سایت

1. شما باید هزینه آن را بپردازید

شما باید یک دامنه بخرید که یک آدرس وب مانند https://owg.ir/ داشته باشد .باید برای هاستینگ هزینه کنید، یعنی مکانی برای ذخیره آنلاین محتوای شما. و ممکن است مجبور شوید هزینه ایجاد سایت را بپردازید، اگر مهارت های لازم برای جمع آوری آن را ندارید.

2. سفارشی کردن قالب ها سخت است

نکته مهم استفاده از سازنده وب سایت یا قالب وردپرس این است که قابلیت شخصی سازی شما محدود است. آیا چشم انداز خاصی برای ظاهر سایت خود دارید یا برای ویژگی های وب سایت مورد علاقه خود که می خواهید از آن الگوبرداری کنید؟ شما می‌خواهید یک طراح وب را برای آن‌ها استخدام کنید، و این می‌تواند گران‌تر (و معمولاً پول بیشتری از قبل) از هزینه‌هایی باشد که با تعمیر و نگهداری مداوم پرداخت می‌کنید.

3. شما باید برای آن ترافیک کار کنید

این به سادگی قرار دادن یک پست وبلاگ و دریافت سریع ترافیک نیست. شما باید در نظر بگیرید که این ترافیک از کجا می آید و بهترین مکان برای اشتراک گذاری آن چیست.

بعلاوه رتبه بندی در موتور جستجوی گوگل زمان بر است، بنابراین اگر بلافاصله برای یک کلمه کلیدی یا عبارت جستجو در رتبه اول قرار نگرفتید، ناامید نشوید. اگر مردم به طور مداوم محتوای شما را درگیر می کنند و می خوانند، گوگل متوجه خواهد شد.

وب سایت در مقابل اکانت اینستاگرام: مزایای یک اکانت اینستاگرام

راه اندازی یک حساب کاربری در اینستاگرام کاملا رایگان است و تنها زمانی برای شما هزینه دارد که بخواهید تبلیغاتی را برای دسترسی به افراد بیشتری اجرا کنید.

این روزها، بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی قابلیت‌ها را تقویت کرده‌اند تا هم به‌عنوان کانال توزیع محتوا و هم به‌عنوان پلت‌فرم شبکه‌ای عمل کنند که به متخصصان آن پلت‌فرم قدرت می‌دهد تا پیشنهادات خود را به مخاطبان خود متنوع کنند.

1. رسانه ای که بسیار بصری است

اینستاگرام همه چیز در مورد به اشتراک گذاری عکس است. از به اشتراک گذاشتن مدل مو و لباس جدیدتان گرفته تا غذاهای یا مکان جدید، چیزی نیست که نتوانید با دنیا به اشتراک بگذارید. و تعداد زیادی فیلتر شگفت انگیز آن را به تجربه ای زیباتر تبدیل می کند. با اعمال فیلتر می توانید جذابیت یا زرق و برق بیشتری به عکس های خود اضافه کنید. اگرچه، زیاد از آنها استفاده نکنید، اجازه دهید عکس های شما در بیشتر موارد واقعی باشند.

2. ارتقای مؤثر

اینستاگرام در ابتدا (مانند اکثر سایت های رسانه های اجتماعی) به عنوان راهی برای ارتباط با دیگران شروع شد، امروزه اینستاگرام به عنوان یک استراتژی بازاریابی موثر عمل می کند. برندهای معتبر صفحات اینستاگرام خود را برای نمایش محصولات رزرو می کنند، در حالی که استارت آپ های جدید از طریق تصاویر اینجا مخاطب را آسان تر می کنند. حتی افرادی مانند مدل ها و هنرمندان می توانند آثار خود را به نمایش بگذارند و یک پایگاه طرفداران ایجاد کنند. اینستاگرام امروزه به عنوان یک پلتفرم مهم برای بازاریابی رسانه های اجتماعی عمل می کند.

3. رابط جذاب تر

یکی از بزرگترین مزیت های اینستاگرام رابط کاربری آن است. با این همه محتوای بصری، انتظار دارید که کند و نامرتب باشد. برخلاف آن، اینستاگرام بسیار منظم است. برخلاف فیس بوک، هیچ سیل اطلاعاتی وجود ندارد که به سختی بتوانید آن را پردازش کنید. همچنین این پلتفرم به شما این امکان را می دهد که پروفایل خود را به شیوه ای بسیار کارآمد سازماندهی کنید، به طوری که جذابیت خوبی برای آن داشته باشد. این جذابیت یکی از دلایلی است که مردم با وجود دیگر پلتفرم های اشتراک گذاری عکس به سمت اینستاگرام هجوم آورده اند.

4. حفظ حریم خصوصی

برخلاف دیگر پلتفرم‌ها، اینستاگرام حریم خصوصی را بسیار جدی می‌گیرد. اگر می‌خواهید عکس‌هایتان بین فالوورهایتان خصوصی بماند، آن‌ها خصوصی خواهند ماند. هیچ وسیله ای برای دور زدن تنظیمات حریم خصوصی وجود ندارد. حتی عکس پروفایل خصوصی است. اینستاگرام همچنین اجازه دانلود عکس ها را نمی دهد، اگرچه راه های دیگری برای انجام این کار وجود دارد.

5. ویژگی های موثر

برخلاف فیسبوک (که ویژگی‌های بی‌فایده مختلفی را ارائه می‌کند)، اینستاگرام در مورد آنچه که باید به کاربران خود ارائه دهد کاملاً مشخص است. به غیر از اشتراک گذاری عکس و فیلترها، قابلیت اشتراک گذاری ویدیوها و پخش زنده نیز وجود دارد. همچنین می توانید داستان هایی را به اشتراک بگذارید که پس از یک روز ناپدید می شوند. کاملا هوشمندانه، اینستاگرام قابلیت‌های اضافی را از طریق برنامه‌های دیگر مانند Boomerang و Photo Grid فراهم می‌کند. هنگام ارسال پست در اینستاگرام، می توانید عکس های خود را به طور یکپارچه در فیس بوک خود به اشتراک بگذارید.

6. IGTV و قرقره ها

زمانی که اینستاگرام برای اولین بار کاربران را قادر به اشتراک گذاری ویدیوها همراه با عکس ها کرد، مدت زمان ویدیو به کمتر از 1 دقیقه محدود شد. اما این با معرفی تلویزیون اینستاگرام یا IGTV تغییر کرد.

در IGTV، می‌توانید ویدیوهایی با هر طولی که می‌خواهید آپلود کنید، که فوق‌العاده است. علاوه بر این، به همین دلیل، عامل سرگرمی با اینستاگرام به سطح دیگری رسیده است. اکنون، کاربران در معرض انبوهی از محتوای ویدیویی در اینستاگرام هستند، مانند مجموعه‌ای از ویدیوهای خنده‌دار و حتی تریلرهای فیلم. مطمئناً با IGTV، اینستاگرام بسیار بیشتر از یک پلتفرم برای اشتراک گذاری عکس ها تبدیل شده است.

پروفایل تجاری اینستاگرام

اگر شما یک اینفلوئنسر یا یک برند هستید، پس باید بدانید که من در مورد چه چیزی صحبت می کنم. نکته این است که شما به راحتی می توانید از پروفایل شخصی اینستاگرام خود به پروفایل تجاری تغییر دهید. اما فواید آن چیست؟ خوب، اگر چیزی را در اینستاگرام تبلیغ می کنید، باید ارتباط افراد را با شما آسان کنید. و در حساب تجاری، نمایه شما یک دکمه “تماس” را نشان می دهد.

شما باید تصمیم بگیرید که وقتی افراد روی آن دکمه کلیک می کنند چه اتفاقی می افتد. مانند اینکه می توانید از طریق آن دکمه به کاربران اجازه ایمیل ارسال کنند، موقعیت مکانی شما را مشاهده کنند و با شما تماس بگیرند. همچنین، می توانید بینندگان خود را به وب سایت یا یک صفحه فرود هدایت کنید.

وب سایت در مقابل اکانت اینستاگرام: معایب اکانت اینستاگرام

1. شما در یک وب سایت شخص سوم هستید که در آن کنترل کامل ندارید

از آنجایی که اینستاگرام وب سایت شما نیست، شما فرصتی برای تعیین خط مشی ها ندارید و باید طبق قوانین آن ها اجرا کنید. حتی محتوایی که در صفحه شخصی خود پست می کنید و به اشتراک می گذارید به گزینه هایی که اینستاگرام در اختیار شما قرار می دهد محدود است.

2. تبلیغات طاقت فرسا

البته، ما قبلاً برای این واقعیت تحسین کرده ایم که اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم های رسانه اجتماعی برای تبلیغ خود یا برند شما است. اینستاگرام به مکانی تبدیل شده است که در آن با تبلیغات یا پست های حمایت شده بیش از حد بمباران می شوید.

ظاهراً از شرکت‌ها گرفته تا افراد مختلف، همه می‌توانند با برداشتن مقداری پول از جیب خود، خود را در اینستاگرام تبلیغ کنند. اما این نباید چیز بدی باشد، درست است؟ خوب وقتی بعد از هر 4-5 پست دوستانت تبلیغ میبینی بد به نظر میرسه.

3. امکانات کمتر در وب

اگر تا به حال از نسخه وب اینستاگرام استفاده کرده باشید، ممکن است متوجه شده باشید که فاقد ویژگی های بسیاری است. اینستاگرام کاربران خود را به برنامه نزدیک نگه می دارد و دسترسی زیادی به نسخه وب فراهم نمی کند. با این حال، اینستاگرام به آرامی همان ویژگی‌های برنامه را در وب‌سایت‌های رسمی خود، مانند استوری‌ها و موارد دیگر، عرضه می‌کند. اما ما نمی توانیم به زودی انتظار همه ویژگی های وب را داشته باشیم.

نتیجه گیری

پاسخ درست به “وب سایت در مقابل اکانت اینستاگرام: از کدام یک استفاده کنم؟” هر دو است و دلیل آن این است که ارسال متقاطع باعث افزایش ترافیک در هر دو طرف می شود. مقاله ای را در وب سایت خود منتشر کنید و به طور همزمان آن را در صفحه اینستاگرام خود قرار دهید تا ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید. بالعکس، دسته های رسانه های اجتماعی خود را در وب سایت خود قرار دهید تا افراد را به سمت حساب اینستاگرام خود سوق دهید.

همچنین می‌توانید از  فیس‌بوک پیکسل  برای ردیابی ترافیک وب‌سایت خود و سپس بازاریابی مجدد برای آن مخاطبان در فیسبوک از طریق تبلیغات استفاده کنید. فیس بوک پیکسل یک قطعه کد است که در کد هدر وب سایت شما قرار می گیرد و اطلاعات ترافیک وب سایت را به ابزارهای تبلیغاتی فیس بوک می کشاند.

هدف از داشتن یک وب سایت و یک حساب کاربری اینستاگرام این است که شما و کسب و کارتان را تا حد امکان برای مخاطبانتان قابل کشف کند. هدف شما این است که مشتریان بالقوه شما را به راحتی پیدا کنند و متعاقباً از شما خرید کنند. نحوه انجام این کار با در دسترس قرار دادن خود در هرچه بیشتر پلتفرم‌های آنلاین است، نه تنها وب‌سایت و حساب اینستاگرام، بلکه هر پلتفرم آنلاین جدیدی که به ایجاد برند شخصی شما کمک می‌کند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02188612035