علت مهم شکست استارتاپ های بزرگ جهان


امروز راه اندازی یک کسب و کار، در ظاهر امری راحت جلوه می کند، اما مهمتر از راه اندازی یک شرکت، استارتاپ یا هر نوع کسب و کاری حفظ و بقای آن در بازار رقابتی و بزرگ قرن بیست و یکم می باشد. اکثر مجموعه های نو پا بدون تحقیق درباره علل شکست و عدم موفقیت شرکت های دیگر وارد گردونه رقابت های تجاری میگردند که معمولا به شکستشان در سالهای اول شروع به کارشان منجر میگردد .در این مقاله قصد داریم یک نمونه از شکست های بزرگ تجاری را با هم مرور کنیم.

علت مهم شکست استارتاپ هاب بزرگ جهاندر دهه های 40 تا 60 میلادی صنعت خودرو سازی در شهر دیترویت ایالات متحده به رشدی شگفت انگیز رسید .هری ترومن رئیس جمهور وقت آمریکا دیترویت را نماد جهان نوین نامید .شرکت های بزرگ خودرو سازی نظیر فورد ، کرایسلر و جنرال موتور دیترویت را به بهشت مهندسین و کارگران صنعتی آمریکا مبدل کردند. میلیون ها آمریکایی به دیترویت مهاجرت کردند. شرکت معظم فرود شعارش را “هر آمریکای و هر کار یک خودرو ” قرار داد. و این روند ادامه یافت تا در اواسط دهه شصت میلادی این روند متوقف شد . علت اصلی این امر بروکراسی کاذب و غروری بود که به مدیران شرکت ها بزرگ دست داد وخود را بدون رقیب دیدندو این موضوع  باعث شد از رقابت های بازار و نیاز های روز مشتریان عقب بمانند . درست وقتی که مردم به خودروهای کوچک و کم مصرف نیاز داشتند این شرکت ها به تولید خودروهای بزرگ و پر مصرف ادامه دادند تا خودرو سازان ژاپنی به مرور بازار را قبضه نمودند . در طی چند سال فعالیت اصلی این شرکت ها رو به افول نهاد و مردم از این شهر مهاجرت کردند و دیترویت

که روزی نماد صنعت و پیشرفت در جهان شده بود به شهری متروکه و هراس انگیز تبدیل شد و امروز یکی از نا امن ترین شهر های ایالات متحده می باشد.این عدم طبیق با بازار و راضی شدن به تولید محصولات تکراری و توجه نداشتن مداوم به نیاز های مشتریان در هر جای از جهان و در هر کسب و کاری می تواند  تهدید محسوب شود.
امروزه سیلکون ولی جانشینی شایسته برای دیترویت در آمریکا است که میزبان شرکت های بزرگ انفورماتیک و غول های استارتاپی جهان نظیر آی بی ام، فیسبوک ، تویتر،لینک دین و … میباشد . که با رویکردی نوین و نگاهی مبتنی بر مطالبات مشتریان، اقتصاد آمریکا و جهان را متحول نموده و دهکده ای جهانی برای کسب و کارهای نو را رقم زده اند .
در مطالب بعدی شما را با موفقیت های چشم گیر برخی از این ابر شرکت ها و استارتاپ های موفق آشنا خواهیم کرد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02188612035