محبوب ترین مرورگر سال 2018 دنیا چیست ؟


محبوب ترین مرورگر سال 2018 دنیا چیست ؟

به نظر شما این مرورگر کدام است ؟

این مرورگر در حال تبدیل شدن به پادشاه بلامنازع دنیای مرورگرها در جهان است.
برخی اطلاعات و برسی ها نشان میدهد که مرورگر پرطرفدار شرکت گوگل، کاربران دیگر مرورگرها را می رباید.
به گزارش ایتنا به نقل از وب سایت امارت الیوم، در حال حاضر روز به روز به کاربرانی که از مرورگر کروم استفاده می کنند بیشتر می شنود و برعکس از کاربران دو مرورگر ماکروسافت ( اینترنت اکسپلورر ) و ( اج ) در حال کاسته شدن می باشند.
در این گزارش به وضعیت تمام مرورگرهای اینترنتی در سال 2018 که در حال فعالیت می باشند نیز پرداخته شده است.
امروزه کاربران اندکی از مرورگرهای فایرفاکس، موزیلا و ( سافاری ) اپل استفاده می کنند. در واقع میزان استفاده از این مرورگر ها مادام در حال تغییرات چشم گیری هستند. ولی با این حال این تغییرات هیچ تاثیری در وضعیت کروم گوگل به شمار نمی آید.
همچنین بسیاری از کاربران مکینتاش اپل، برای استفاده از مرورگر، ( سافاری ) را ترک کرده اند و به کروم روی آورده اند. این شرایط که اصولاً کروم مقصد کاربرانی است که از دیگر مرورگرها روی برگردانده اند برای مجموعه های همچون اپل و ماکروسافت بسیار سنگین است.
زیرا اگر به همین صورت پیش برود، تا ژوئن 2019 کاربرانی که از کروم استفاده می کنند بالغ بر 70% می شود. یعنی کروم %70 بازار مرورگرهای وب را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که دو مرورگر ماکروسافت و اپل هر کدام به ترتیب %10  و %8 بازار را به خود اختصاص داده اند.

محبوب ترین مرورگر سال 2018 دنیا چیست ؟به نظر شما دلیل این موفقیت کروم چیست ؟

از جمله دلایل موفقیت کروم که باعث شده کاربران زیادی را مجذوب خود کند، می توانیم به ظاهر ساده و تمیز، امنیت قابل قبول، دسترسی سریع و مدیریت آسان تنظیمات، وجود افزونه های متعدد و سرعت بسیار خوب آن اشاره کرد.
البته با وجود تمام خوبی های مرورگر کروم، انتقادات بسیاری هم وجود دارد که مصرف زیاد منابع یکی از آن موارد است.
شایان ذکر است که ماکروسافت، مرورگر ( اج ) در ژوئیه 2015 (مرداد 1394( با نام اسپارتان به صورت رسمی رونمایی کرد و اعلام کرد این مرورگر جایگزین اینترنت اکسپلورر در ویندوز 10 می باشد. گوگل هم مرورگر کروم را در سپتامبر 2008 ( شهریور 1387 ) رونمای کرد و بصورت رایگان در اختیار عموم قرار داد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02188612035