راه های افزایش ترافیک وب سایت قسمت اول


آیا می خواهید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید؟

این راه ها می تواند به شما در افزایش ترافیک وب سایت تان کمک بسزایی نماید.
افزایش ترافیک وب سایت یکی از مهم ترین مسائلی است که اکثر وب مسترها به آن توجه ویژه ای دارند و قطعا اصلی ترین نکته ای که بیش از هر چیز دیگری مد نظر صاحبان کسب و کار و بازاریابان قرار دارد نیز، مشتری بیشتر است. در حوزه آنلاین نیز مشتری بیشتر یعنی ترافیک بیشتر بر روی سایت و این قطعا یکی از اصلی ترین اهداف صاحبان کسب و کارهای آنلاین است.
جذب ترافیک بیشتر و افزایش ترافیک وب سایت یکی از اساسی ترین مواردی است که قبل از شروع یک کسب و کار اینترنتی باید به آن اندیشیده و برای آن برنامه های ویژه ای داشته باشید. تنها داشتن یک وب سایت با ظاهر و محتوای عالی کافی نیست! شناساندن و معرفی آن به کاربران نیز یکی از اساسی ترین کارهاست. اگر به این امر اعتقادی ندارید شاید بهتر است برایتان مثالی بیاوریم؛ داشتن یک وب‌سایت با ظاهر و محتوای عالی بدون برنامه ای برای معرفی آن به مردم درست مانند این است که یک فروشگاه مدرن با تعداد زیادی محصولات مفید احداث کنید اما در وسطِ یک بیابان بی آب و علف!

تبلیغات

قطعا ابتدایی ترین راه افزایش ترافیک وب سایت ، تبلیغات آنلاین بوده که البته یکی از هزینه برترین راه‌ها نیز هست. تبلیغات بر اساس کلمه کلیدی، تبلیغات در رسانه های اجتماعی، تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی، رپورتاژ آگهی و …، همگی از جمله بهترین راه های تبلیغاتی برای جذب مشتری بیشتر به سمت یک وب سایت، بالا بردن شناخت عمومی نسبت به یک برند و قرار دادن سایت در جلوی دیدگان هزاران کاربر است.
از آنجایی که در این حالت تقریبا با یکی از گرانترین راه های افزایش ترافیک وب سایت طرف هستیم، بهتر است اهداف اولیه تان برای انجام تبلیغات را به خوبی مشخص کرده و همواره آنالیز دقیقی از عملکرد کمپین های تبلیغاتی تان داشته باشید. هدف شما تنها نباید افزایش ترافیک باشد، بلکه باید به افزایش نرخ تبدیل و تعامل کاربر با وب سایت نیز توجه داشته باشید. هر کدام از کانال های پولی و تبلیغاتی، مزایا و معایب خاص خود را دارند، بنابراین تاکید می‌شود که قبل از اجرای یک کمپین تبلیغاتی، هدف خود را به وضوح مشخص نمایید.

اجتماعی باشید

نباید انتظار داشته باشید که با تولید محتوای عالی و با کیفیت، مردم به وب سایت شما هجوم آورند، شاید وقت آن رسیده که کمی فعال تر باشید! یکی از بهترین و البته ارزان ترین راه های افزایش ترافیک یک وب سایت، استفاده از شبکه های اجتماعی است. شما در شبکه های اجتماعی می توانید با به اشتراک گذاشتن محتوای وب سایت خود، در کوتاه ترین زمان ممکن مطالبتان را به دست مشتریانتان برسانید.
هر کدام از شبکه های اجتماعی مزایای مختص به خود را داشته و شما نیز می توانید بسته به نوع کسب و کار خود، از یک/چند رسانه اجتماعی مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال، توییتر برای محتوای کوتاه و جذاب بسیار مناسب است، درحالی که گوگل پلاس می تواند به نحوه نمایش وب سایت شما و جایگاه نتایج شما در گوگل کمک کند، البته به نظر می رسد برای مدل های کسب و کاریِ B2B نیز می تواند مثمر ثمر واقع شود و یا اگر کسب و کار شما B2C بوده و مشتری های نهایی شما کاربران و مردم عادی هستند، استفاده از شبکه های اجتماعی مبتنی بر عکس مانند پینترست و اینستاگرام می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.
(البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که همواره سعی کنید بر روی موج های به وجود آمده در حوزه آنلاین، به بهترین نحو ممکن موج سواری کنید! اپلیکیشن پیام رسان تلگرام این روزها تبدیل به بهترین و در دسترس ترین رسانه اجتماعی ما ایرانیان شده است، به همین دلیل بهتر است برای هر نوع کسب و کاری و در کنار استفاده از هر نوع شبکه ی اجتماعی که مد نظر دارید، از تلگرام نیز استفاده کرده و این اپلیکیشن پیام رسان محبوب را فراموش نکنید! قطعا این اپلیکیشن می تواند باعث افزایش ترافیک وب سایت شما نیز شود).

همه چیز را ترکیب کنید

یکی از راه های افزایش ترافیک وب سایت ، استفاده از انواع مختلف محتواست. برخلاف باور بعضی از متخصصان تولید محتوا، تا به امروز هنوز هیچ فرمول جادویی برای موفقیت در بازاریابی محتوا کشف نشده است! به همین دلیل بهتر است در استراتژی بازاریابی محتوای خود هر نوع محتوایی را جای دهید. سعی کنید از مطالب و اخبار کوتاه استفاده کرده تا دِل کاربرانی که به مطالب خلاصه و مفید علاقه دارند را به دست آورید و همچنین مقالات و مطالب بلند نیز منتشر کنید تا محتوای مورد نیازِ کاربران دقیق و کنجکاوتان نیز تامین شود.
امروزه تقریبا این امر به اثبات رسیده که استفاده از محتوای صوتی، تصویری و ویدیویی به شدت بر روی نرخ تعامل کاربران تاثیر می گذارد. بنابراین سعی کنید در مطالب خود حتما از این گونه محتوا نیز استفاده کنید تا بتوانید کاربرانتان را بیش از پیش ترغیب نمایید.

عناوین جذاب انتخاب کنیدعناوین جذاب انتخاب کنید

یکی از راه های افزایش ترافیک وب سایت ، انتخاب عناوین جذاب برای مطالب است. همواره این مورد را به خاطر داشته باشید که برای مطالب تان، عناوین جذاب انتخاب نمایید. در صورت استفاده از عنوان های ضعیف و کسل‌کننده حتی بهترین مقالات و جذاب ترین اخبار نیز به ورطه ی فراموشی کشیده خواهند شد. بنابراین در نوشتن عناوین جذاب تمرین کنید و استاد بلامنازعِ انتخاب عنوان شوید!
به عنوان مثال بسیاری از سایت های معروف دنیا و بزرگ دنیا برای انتخاب بهترین عنوان برای یک مطلب، حتی تا بیش از ۲۰ عنوان مختلف را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند و در نهایت عنوانی را انتخاب می‌کنند که می تواند بیشترین ترافیک را روانه آن مطلب و در نتیجه وب سایت نماید. بنابراین حتما پیش از انتشار مطلب، زمان ویژه ای را برای یافتنِ بهترین عنوان در نظر بگیرید.

به موارد سئوی صفحه (On-Page SEO) توجه کنید

اگر به سئوی صفحه و محتوای اعتقاد ندارید، شاید بهتر است باور و اعتقاد خود را تغییر دهید. بهینه سازی صفحه و در کل یک سایت برای موتورهای جستجو، همواره یکی از بهترین راه های جذب ترافیک بیشتر برای یک وب سایت است. آیا برای تمامی عکس هایتان از Alt مناسب استفاده می‌کنید؟ آیا سعی می‌کنید از مطالب تان به مطالب دیگری که پیش از منتشر کرده‌اید، لینک دهید (که اصطلاحا به آن لینک داخلی یا Internal Link می‌گویند)؟ آیا از توضیحات متا برای هر صفحه استفاده می کنید؟
برای بررسی سئوی سایت می توانید از ابزارهایی مثل sitecheckup.ir و     developers.google.com/speed/pagespeed استفاده کنید.

کلمات کلیدیِ نسبتا بلند را هدف گذاری کنید

کلمات کلیدی کوتاه اکثرا رقابتی بوده و نیاز به صرف وقت و هزینه زیادی دارند. اگر بعضی کلمات کلیدی کوتاهِ منحصر به کسب و کارتان را در اختیار دارید و در نتایج بالای موتورهای جستجو قرار گرفته‌اید، وقت آن است که توجه ویژه‌ای نیز به کلمات کلیدیِ نسبتا بلند داشته باشید. کلمات کلیدی بلند بخش اعظم جستجو در صفحات وب را به خود اختصاص داده‌اند، بنابراین شاید بهتر باشد آن‌ها را دستِ کم نگرفته و برنامه ویژه ای نیز برای آن ها بریزید.

نویسنده مهمان باشید!

یکی از راه های افزایش ترافیک وب سایت می تواند نویسندگی در یک وب سایت به عنوان مهمان باشد. پیش از آنکه بگویید نه! لازم است به این نکته اشاره کنیم که برخلاف باور بسیاری از وب مسترها، مفهوم نویسنده مهمان هنوز از بین نرفته است! ارسال یک مطلب به عنوان نویسنده مهمان در یک وب سایت معتبر می تواند ترافیک وب سایت شما را افزایش داده و به شما در شناخت بیشتر برندتان به دیگران، کمک شایان توجهی نماید.
البته در طول ماه ها و سال های گذشته، استانداردهای مربوط به نویسنده مهمان کمی دستخوش تغییر شده است، بنابراین لازم است هنگامی که به عنوان نویسنده مهمان، مطلبی را برای یک وب‌سایت دیگر ارسال می‌کنید، کمی دقت کرده و از روش‌های اسپمینگ دوری کنید؛ به عنوان مثال مطالب ارسالی تان را به هیچ عنوان مملو از لینک هایی که به وب‌سایت خودتان اشاره دارند، نکنید. موتورهای جستجو، علی الخصوص گوگل، مجازات های سختی را برای اسپمرها در نظر گرفته‌اند که این مجارات ها قطعا می‌تواند برای هر وب سایتی گران تمام شود!

از نویسندگان مهمان دعوت به عمل آورید

مفهوم نویسنده مهمان، مانند یک خیابان دو طرفه است! علاوه بر اینکه شما می توانید به عنوان نویسنده مهمان برای وب سایت‌های دیگر، محتوا تولید کنید، از افرادی که در حیطه کاری شما بوده نیز دعوت به عمل آورید تا به عنوان نویسنده مهمان در وب سایت شما فعالیت داشته باشند. این افراد به احتمال بسیار زیاد مطالبی که به عنوان نویسنده مهمان منتشر کرده‌اند را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته که همین امر می تواند مخاطبان بسیاری را به وب سایت شما جذب کرده و باعث افزایش ترافیک وب سایت شما شود.
البته در این حالت نیز باز هم لازم دقت زیادی به خرج دهید. همواره سعی کنید محتواهای با کیفیتی که خالی از لینک های اسپمی هستند، استفاده کنید.

به دنبال ترافیک ارجاعی باشید

یکی از راه های افزایش ترافیک وب سایت ، استفاده از ترافیک ارجاعی است. به جای متقاعد کردن وب سایت های دیگر برای لینک دادن به وب سایت شما (که قطعا فرایندی وقت گیر و خسته کننده خواهد بود)، محتوایی تولید کنید که وب سایت های دیگر مجبور باشند شما را به عنوان مرجع قرار داده و به شما لینک دهند. در این صورت به راحتی می توانید در مدت زمان کمی، کاربران بسیار زیادی را به وب سایت تان جذب کرده و باعث افزایش ترافیک وب سایت تان شوید.

ارسال محتوا به لینکدین

با گذشت زمان، لینکدین پا را از محلی برای پیدا کردنِ یک کسب و کار جدید فراتر گذاشته است. بزرگ ترین شبکه اجتماعی حرفه ای جهان از منظر پلتفرم انتشار مطالب و اخبار نیز در نوع خود یکی از قدرتمندترین هاست و این امر نشان می دهد که انتشار مطلب در بازه های زمانی مختلف در آن می تواند در جذب مخاطب بسیار و در نتیجه افزایش ترافیک وب سایت شما مثمر ثمر واقع شود.

شمای میکرودیتا را پیاده‌سازی کنید

پیاده سازی شِما (اسکیما، Schema) و یا یک فرمت میکرودیتای دیگر به خودیِ خود نمی تواند باعث افزایش ترافیک وب سایت شما شود اما استفاده از آن به بات های موتورهای جستجو کمک می‌کند تا صفحات شما را بهتر پیدا کرده و در نهایت بهتر ایندکس کنند. استفاده از اسکیما در بهبود سئوی وب سایت شما نیز موثر بوده و می تواند با بهتر نشان دادن نتایج شما در موتورهای جستجو، نرخ کلیک شما را نیز افزایش دهد.

از لینک های داخلی استفاده کنید

قدرت ساختار لینکی در یک وب سایت تنها به این موضوع که چه تعداد سایت به وب سایت شما لینک داده‌اند نیست، بلکه به ساختار لینک های داخلی (internal link) یک وب سایت نیز بستگی دارد. هنگامی که در حال نگارش و انتشار محتوا برای وب سایت تان هستید، مطمئن باشید که کاملا حواستان به لینک های داخلی نیز هست.
استفاده ی به جا از لینک های داخلی، نه تنها برای سئوی سایت شما موثر بوده، بلکه می تواند تجربه بهتر و مفیدتری را نیز برای کاربر به ارمغان آورد و این امر نیز مستقیما می تواند بر روی ترافیک وب سایت شما تاثیرگذار باشد و باعث افزایش ترافیک وب سایت شما شود.

با سردمداران صنایع مصاحبه کنید

آیا فکر می کنید مصاحبه کردن با بزرگان یک عرصه تنها مخصوص به رسانه های بزرگ و غول پیکر است؟ اگر این گونه می اندیشید باید به شما گفت که سخت در اشتباهید. بسیاری از افراد سرشناس در صنایع مختلف هنگامی که شما از آن‌ها تقاضای مصاحبه کنید از شما استقبال خواهند کرد. شما می‌توانید با این افراد مصاحبه کرده و متن مصاحبه را در سایت خود قرار دهید. این کار نه تنها باعث می‌شود که به دلیل سرشناس بودن فرد مصاحبه شونده، ترافیک زیادی به سایت شما سرازیر شود، بلکه این احتمال وجود دارد که آن فرد نیز متن مصاحبه را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارد، در نتیجه این کار می تواند تاثیری کاملا مستقیم در افزایش ترافیک سایت شما داشته باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02188612035