همه چیز درباره WCX


سایت Wcex.co که خود را یک صرافی ارزهای دیجیتال معرفی می کند، قصد ایجاد یک ICO برای فروش توکن های WCXX را دارد که طبق نوشته سایت اصلی، ۱ دسامبر سال جاری (۱۰ آذر) آن را اجرا خواهند کرد.

حال پیش از شروع ICO این سایت اعلام کرده است که به ازای ثبت نام شما در این سایت ۵۰ توکن WCX به رایگان دریافت خواهید کرد. علاوه بر این به ازای هرکاربری که با لینک بازاریابی شما اقدام به ثبت نام نماید هم ۵۰ توکن رایگان دریافت خواهید کرد.
توکن یا همان پول رایگان. این دقیقا همان چیزی است که کاربران را مشتاق ساخته و بازدید سایت را در عرض فقط یک ماه به روزانه حداقل ۱۵ هزار آی پی یکتا رسانده اند. جالب اینجاست که با بررسی الکسای این سایت متوجه خواهید شد که بیشتر این بازدید ها را کاربران ایرانی تشکیل می دهند و حتی زبان فارسی هم به سایت اضافه شده است.کاربرد پروژه ی WCX چیست؟

کاربرد پروژه ی WCX چیست؟

هر چند که فعلا زمان خوبی برای قضاوت نیست اما این پروژه نشانه هایی از کلاهبرداری و صرفا تبلیغاتی بودن را از خود نشان می دهد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
در گزارش عملکرد (White Paper) جزئیات بسیار مختصر هستند و هدف پروژه خیلی معلوم نیست اما احتمالا هدف پروژه ایجاد یک سیستم غیرمتمرکز تجارت ارزهای رمزپایه است.
این گزارش بیشتر از مشخص کردن کاربرد، به تعریف و تمجید از پروژه پرداخته است.
شایعات و بحث های مهم درباره WCXرقابت با بیت کوین!
چیزی که در تبلیغات این ارز خیلی آزار دهنده است، مقایسه خنده دار آن با بیت کوین است. این ارز حتی اگر تبلیغاتی هم نباشد که احتمالا هست، یک نوع توکن روی پلتفرم اتریوم یا NXT خواهد بود و به هیچ وجه محدودیت منابع و ویژگی های بیت کوین را ندارد.
احتمال این که این ارز در آینده با بیت کوین رقابت کند، برابر با احتمال رقابت یک مغازه کوچک کامپیوتر در خیابان ولیعصر با شرکت اپل است شاید هم کمتر.
کلاهبرداری و تبلیغاتی بودن طبق مواردی که در “نحوه اعتبار سنجی ICO ها و تشخیص کلاهبرداری” گفتیم، این پروژه  نشانه های زیادی از تبلیغاتی بودن دارد و به دنبال کسب سود یکطرفه است. عدم اعلام تیم توسعه دهنده، هدف ها و وعده های تقریبا غیرممکن و گزارش عملکرد مختصر از جمله این نشانه ها هستند.
با این وجود نمی توان زود قضاوت کرد چرا که کلاهبرداری یا تبلیغاتی بودن آن هنوز کاملا مشخص نیست.
توکن های بی ارزش حتی اگر پروژه واقعی و اجرایی باشد، توکن های حداقل برای چند سال ارزشمند نخواهند بود و دلیل آن فقط یک چیز است; ارائه رایگان آن ها.

توکن یا هر چیز دیگری وقتی ارزشمند می شوند که کاربردی و کمیاب باشند. اغراق نیست که بیش از ۸۰ درصد کاربران ثبت نامی، حتی کاربرد پروژه را هم نمی دانند و فقط برای دریافت پول ثبت نام کرده اند.
این توکن ها طبق چیزی که در تبلیغات گفته می شود، ارزشمند نیستند. از این نمونه می توان به توکن های ATS اشاره کرد که به ازای هر ثبت نام ۷۵۵ توکن رایگان به کاربر اهدا می کرد و گفته می شد هر ۷۵ توکن، ۱۰ دلار ارزش دارد اما حالا که توکن در مارکت خرید و فروش می شود، قیمت هر توکن فقط ۰٫۰۰۴ دلار است!!
سرمایه جمع آوری شده برای ATS حدود ۴ میلیون دلار بود. این جذب سرمایه و قیمت حال حاضر نشان دهنده این است که توسعه دهندگان یک کسب درآمد فوق العاده داشته اند و در این میان فقط سر سرمایه گذاران بی کلاه مانده است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02188612035