همه چیز در مورد دیجیتال مارکتینگ


دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ که به آن بازاریابی آنلاین نیز می گویند، به تمام تلاش های بازاریابی که در اینترنت انجام می شود اشاره دارد. کسب‌وکارها از کانال‌های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و سایر وب‌سایت‌ها برای ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه استفاده می‌کنند. این همچنین شامل ارتباط از طریق پیام های متنی یا چند رسانه ای می شود.
یک بازاریاب ورودی باتجربه ممکن است بگوید بازاریابی ورودی و بازاریابی دیجیتال تقریباً یک چیز هستند، اما تفاوت‌های جزئی وجود دارد. و گفتگو با بازاریابان و صاحبان مشاغل در ایالات متحده، بریتانیا، آسیا، استرالیا و نیوزلند، من چیزهای زیادی در مورد چگونگی مشاهده آن تفاوت های کوچک در سراسر جهان آموخته ام.

Digital Marketing

تجارت دیجیتال مارکتینگ را چگونه تعریف می کند؟

در این مرحله، بازاریابی دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار و آگاهی از برند شما حیاتی است. به نظر می رسد هر برند دیگری یک وب سایت دارد. و اگر این کار را نداشته باشند، حداقل یک حضور در رسانه های اجتماعی یا استراتژی تبلیغات دیجیتال دارند. محتوای دیجیتال و بازاریابی آنقدر رایج است که مصرف کنندگان اکنون انتظار دارند و به آن به عنوان راهی برای یادگیری در مورد برندها اعتماد می کنند. از آنجایی که دیجیتال مارکتینگ دارای گزینه ها و استراتژی های زیادی در ارتباط با آن است، می توانید خلاق باشید و انواع تاکتیک های بازاریابی را با بودجه ای آزمایش کنید.
بازاریابی دیجیتال با استفاده از تاکتیک‌ها و کانال‌های دیجیتال متعدد برای ارتباط با مشتریان در جایی که بیشتر وقت خود را سپری می‌کنند تعریف می‌شود: آنلاین. بهترین بازاریابان دیجیتال تصویر واضحی از نحوه حمایت هر کمپین بازاریابی دیجیتال از اهداف کلی خود دارند. و بسته به اهداف استراتژی بازاریابی خود، بازاریابان می توانند از طریق کانال های رایگان و پولی که در اختیار دارند از کمپین بزرگ تری حمایت کنند.

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟

بازاریابی دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند تا از طریق روش های سنتی به مخاطبان بیشتری نسبت به آنچه که می توانستید دست پیدا کنید و مشتریان بالقوه ای را که احتمال خرید محصول یا خدمات شما را دارند هدف قرار دهید. علاوه بر این، اغلب مقرون به صرفه‌تر از تبلیغات سنتی است و به شما امکان می‌دهد موفقیت را به صورت روزانه اندازه‌گیری کنید و آن‌طور که مناسب می‌دانید حرکت کنید.

چند مزیت عمده دیجیتال مارکتینگ وجود دارد:

1. شما می‌توانید تلاش‌های خود را فقط روی مشتریان احتمالی برای خرید محصول یا خدمات خود متمرکز کنید.
2. مقرون به صرفه تر از روش های بازاریابی خارجی است .
3. بازاریابی دیجیتال زمین بازی را در صنعت شما یکسان می کند و به شما امکان می دهد با برندهای بزرگتر رقابت کنید.
4. دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه گیری است.
5. تطبیق و تغییر استراتژی بازاریابی دیجیتال آسان تر است.
6. دیجیتال مارکتینگ می تواند نرخ تبدیل و کیفیت سرنخ های شما را بهبود بخشد.
7. شما می توانید در هر مرحله با بازاریابی دیجیتال مخاطبان را جذب کنید.
بیایید در حال حاضر به آنها شیرجه بزنیم.
شما می توانید تلاش خود را فقط بر روی مشتریان احتمالی برای خرید محصول یا خدمات خود متمرکز کنید.
اگر تبلیغی را در تلویزیون، مجله یا بیلبورد قرار دهید، کنترل محدودی بر روی افرادی که آگهی را می بینند دارید. البته، می‌توانید جمعیت‌شناسی خاصی را اندازه‌گیری کنید – از جمله خوانندگان معمولی مجله، یا جمعیت‌شناسی یک محله خاص – اما هنوز هم تا حد زیادی در تاریکی است.
از سوی دیگر، بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که مخاطبان بسیار خاص را شناسایی و هدف قرار دهید و پیام‌های بازاریابی شخصی‌شده و با تبدیل بالا را برای آن مخاطب ارسال کنید.
به عنوان مثال، ممکن است از ویژگی های هدف گذاری رسانه های اجتماعی برای نشان دادن تبلیغات رسانه های اجتماعی به مخاطب خاصی بر اساس متغیرهایی مانند سن، جنسیت، مکان، علایق، شبکه ها یا رفتارها استفاده کنید. از طرف دیگر، می‌توانید از استراتژی‌های PPC یا SEO برای ارائه تبلیغات به کاربرانی که به محصول یا خدمات شما علاقه نشان داده‌اند یا کلمات کلیدی خاصی را که به صنعت شما مربوط می‌شوند، استفاده کنید.
در نهایت، دیجیتال مارکتینگ شما را قادر می‌سازد تا تحقیقات لازم را برای شناسایی شخصیت خریدار خود انجام دهید و به شما امکان می‌دهد استراتژی بازاریابی خود را در طول زمان اصلاح کنید تا اطمینان حاصل کنید که به احتمال زیاد به مشتریان بالقوه‌ای دست خواهید یافت. بهتر از همه، بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند تا برای زیر گروه‌های مخاطب بزرگ‌تر خود بازاریابی کنید. اگر چندین محصول یا خدمات را به شخصیت های خریدار مختلف می فروشید، این امر به ویژه مفید است.
2. مقرون به صرفه تر از روش های بازاریابی برون گرا است.
دیجیتال مارکتینگ به شما امکان می دهد کمپین ها را به صورت روزانه دنبال کنید و در صورتی که ROI بالایی را نشان نمی دهد، مقدار پولی را که در یک کانال خاص خرج می کنید کاهش دهید. این را نمی توان در مورد اشکال سنتی تبلیغات گفت. مهم نیست که بیلبورد شما چگونه کار می کند – چه برای شما تبدیل شود یا نه، همچنان هزینه آن یکسان است.
به علاوه، با بازاریابی دیجیتال، کنترل کاملی بر جایی که می‌خواهید پول خود را خرج کنید، دارید. شاید به جای پرداخت هزینه برای کمپین های PPC، شما تصمیم می گیرید که برای ایجاد محتوای اینستاگرام با تبدیل بالا، برای نرم افزار طراحی هزینه کنید. یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ به شما امکان می دهد به طور مداوم چرخش کنید و مطمئن شوید که هرگز پول خود را برای کانال هایی که عملکرد خوبی ندارند هدر نمی دهید.
به طور کلی، بازاریابی دیجیتال راه حل مقرون به صرفه تری است و فرصت های منحصر به فردی را در اختیار شما قرار می دهد تا اطمینان حاصل شود که بیشترین سود را به دست می آورید.

انواع دیجیتال مارکتینگ

Digital Marketing

1. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

این فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای “رتبه” بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو، در نتیجه افزایش میزان ترافیک ارگانیک (یا رایگان) وب سایت شما است. کانال هایی که از سئو سود می برند شامل وب سایت ها، وبلاگ ها و اینفوگرافیک ها هستند.
راه های مختلفی برای نزدیک شدن به سئو به منظور ایجاد ترافیک واجد شرایط برای وب سایت شما وجود دارد. این شامل:
• سئوی روی صفحه: این نوع سئو بر روی تمام محتوایی که “در صفحه” وجود دارد هنگام مشاهده یک وب سایت تمرکز می کند. با تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای حجم جستجو و هدف (یا معنی) آنها، می توانید به سؤالات خوانندگان پاسخ دهید و در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) که این سؤالات ایجاد می کنند رتبه بالاتری کسب کنید.
• سئوی خارج از صفحه: این نوع سئو بر روی تمام فعالیت هایی تمرکز می کند که هنگام بهینه سازی وب سایت شما “خارج از صفحه” انجام می شود. “چه فعالیتی که در وب سایت شخصی من نیست می تواند بر رتبه من تأثیر بگذارد؟” ممکن است بپرسید. پاسخ، لینک های ورودی است که به عنوان بک لینک نیز شناخته می شوند. تعداد ناشرانی که به شما پیوند می‌دهند، و «اقتدار» نسبی آن ناشران، بر میزان رتبه بالای شما برای کلمات کلیدی مورد علاقه شما تأثیر می‌گذارد. با ایجاد شبکه با ناشران دیگر، نوشتن پست‌های مهمان در این وب‌سایت‌ها (و پیوند دادن به وب‌سایت خود)، و جلب توجه خارجی، می‌توانید بک لینک‌هایی را که برای ارتقای وب‌سایت خود در همه SERPهای مناسب نیاز دارید، به دست آورید.
• سئوی فنی: این نوع سئو بر روی باطن وب سایت شما و نحوه کدگذاری صفحات شما تمرکز دارد. فشرده‌سازی تصویر، داده‌های ساختاریافته و بهینه‌سازی فایل‌های CSS همگی اشکال سئوی فنی هستند که می‌توانند سرعت بارگذاری وب‌سایت شما را افزایش دهند – یک عامل رتبه‌بندی مهم در چشم موتورهای جستجو مانند Google.
برای مثال واقعی در مورد نحوه اجرای موفقیت آمیز SEO در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود، مطالعه موردی ما را در مورد Canva در اینجا بررسی کنید:

2. بازاریابی محتوا

این اصطلاح به ایجاد و ارتقای دارایی های محتوا به منظور ایجاد آگاهی از برند، رشد ترافیک، تولید سرنخ و مشتریان اشاره دارد.
آیا می خواهید بازاریابی محتوا را در کسب و کار خود یاد بگیرید و به کار ببرید؟ صفحه منبع آموزش بازاریابی محتوای رایگان آکادمی HubSpot را بررسی کنید .
کانال هایی که می توانند در استراتژی بازاریابی محتوای شما نقش داشته باشند عبارتند از:
• پست های وبلاگ: نوشتن و انتشار مقاله در وبلاگ شرکت به شما کمک می کند تخصص صنعت خود را نشان دهید و ترافیک جستجوی ارگانیک را برای کسب و کار خود ایجاد کنید. این در نهایت به شما فرصت های بیشتری برای تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به سرنخ برای تیم فروش خود می دهد.
• کتاب‌های الکترونیکی و کاغذهای سفید: کتاب‌های الکترونیکی، وایت‌پیپرها و محتوای طولانی مشابه به آموزش بیشتر بازدیدکنندگان وب‌سایت کمک می‌کنند. همچنین به شما امکان می دهد برای اطلاعات تماس خواننده، محتوا را مبادله کنید، برای شرکت خود سرنخ ایجاد کنید و مردم را در سفر خریدار جابجا کنید.
• اینفوگرافیک: گاهی اوقات، خوانندگان از شما می خواهند که نشان دهید، نه اینکه بگویید. اینفوگرافیک ها شکلی از محتوای بصری هستند که به بازدیدکنندگان وب سایت کمک می کند تا مفهومی را تجسم کنند که می خواهید به آنها کمک کنید یاد بگیرند.
• محتوای صوتی یا تصویری: تلویزیون و رادیو کانال های محبوبی برای بازاریابی دیجیتال هستند. ایجاد محتوایی که می تواند به صورت آنلاین به صورت ویدئو به اشتراک گذاشته شود یا توسط شنوندگان در رادیو شنیده شود، می تواند مخاطبان بالقوه شما را تا حد زیادی گسترش دهد.
کنده شده؟ با کلیک بر روی زیر، بیش از 150 قالب ایجاد محتوا را دانلود کنید:

3. بازاریابی رسانه های اجتماعی

این روش برند و محتوای شما را در کانال های رسانه های اجتماعی تبلیغ می کند تا آگاهی از برند را افزایش دهد، ترافیک را افزایش دهد و برای کسب و کار شما سرنخ ایجاد کند.
اگر در پلتفرم های اجتماعی تازه کار هستید، می توانید از ابزارهایی مانند HubSpot برای اتصال کانال هایی مانند LinkedIn و Facebook در یک مکان استفاده کنید. به این ترتیب، می توانید به راحتی محتوا را برای چندین کانال به طور همزمان برنامه ریزی کنید و همچنین تجزیه و تحلیل ها را از پلتفرم نظارت کنید.
علاوه بر اتصال حساب های اجتماعی برای اهداف پست، می توانید صندوق ورودی رسانه های اجتماعی خود را در HubSpot ادغام کنید تا بتوانید پیام های مستقیم خود را در یک مکان دریافت کنید.
کانال هایی که می توانید در بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده کنید عبارتند از:
• فیس بوک
• توییتر
• لینکدین
• اینستاگرام
• اسنپ چت
• پینترست
بسیاری از بازاریابان از این پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای ایجاد یک کمپین ویروسی استفاده می کنند. شراکت با یک تولیدکننده محتوای محبوب یا شرکت در روندی که در حال حاضر با مخاطبان زیادی طنین انداز شده است، یک استراتژی بازاریابی ویروسی است. هدف ایجاد چیزی قابل اشتراک است به این امید که به طور ارگانیک در یک کانال رسانه اجتماعی پخش شود.
نمی دانید چگونه بازاریابی شبکه های اجتماعی را شروع کنید؟ برای راه اندازی استراتژی اجتماعی خود، تقویم محتوای رسانه های اجتماعی رایگان ما را دانلود کنید.

4. پرداخت به ازای کلیک (PPC)

PPC روشی است برای هدایت ترافیک به وب سایت شما با پرداخت هزینه به ناشر هر بار که روی تبلیغ شما کلیک می شود. یکی از رایج‌ترین انواع PPC، تبلیغات گوگل است که به شما امکان می‌دهد برای اسلات‌های برتر در صفحات نتایج موتور جستجوی Google با قیمت «در هر کلیک» پیوندهایی که قرار می‌دهید، پرداخت کنید. کانال های دیگری که می توانید از PPC استفاده کنید عبارتند از:
• تبلیغات پولی در فیس بوک : در اینجا، کاربران می توانند برای سفارشی کردن یک ویدیو، پست تصویر یا نمایش اسلاید، که فیس بوک در فیدهای خبری افرادی که با مخاطبان کسب و کار شما مطابقت دارند، منتشر می کند، هزینه پرداخت کنند.
• کمپین‌های تبلیغاتی توییتر: در اینجا، کاربران می‌توانند برای قرار دادن یک سری پست یا نشان نمایه در فیدهای خبری یک مخاطب خاص، پولی بپردازند که همگی برای دستیابی به یک هدف خاص برای تجارت شما اختصاص داده شده است. این هدف می تواند ترافیک وب سایت، دنبال کنندگان بیشتر توییتر، تعامل توییت یا حتی دانلود اپلیکیشن باشد.
• پیام‌های حمایت‌شده در لینکدین: در اینجا، کاربران می‌توانند برای ارسال مستقیم پیام‌ها به کاربران خاص لینکدین بر اساس صنعت و پیشینه آن‌ها پول بپردازند.
درک PPC در ابتدا ممکن است سخت باشد، بنابراین ما یک راهنمای مبتدی برای شروع شما ایجاد کرده ایم. آن را در زیر دانلود کنید:

5. بازاریابی وابسته

این یک نوع تبلیغات مبتنی بر عملکرد است که در آن شما برای تبلیغ محصولات یا خدمات دیگران در وب سایت خود کمیسیون دریافت می کنید. کانال های بازاریابی وابسته عبارتند از:
• میزبانی تبلیغات ویدیویی از طریق برنامه شریک YouTube .
• ارسال لینک های وابسته از حساب های رسانه های اجتماعی شما.
این بخشی از موج نسبتاً جدید اینفلوئنسر مارکتینگ است. ایجاد یک کمپین با استفاده از اینفلوئنسرها می تواند شکل بسیار موثری از بازاریابی وابسته باشد. پیدا کردن تولیدکنندگان محتوای مناسب می تواند کمپین دیجیتالی شما را به سطح بالاتری برساند.

6. تبلیغات بومی

تبلیغات بومی به تبلیغاتی اطلاق می‌شود که عمدتاً مبتنی بر محتوا هستند و در یک پلتفرم در کنار محتوای غیر پولی دیگر نمایش داده می‌شوند. پست های حمایت شده توسط BuzzFeed مثال خوبی هستند، اما بسیاری از مردم همچنین تبلیغات رسانه های اجتماعی را “بومی” می دانند – برای مثال تبلیغات فیس بوک و تبلیغات اینستاگرام.

7. اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی به نرم افزاری اطلاق می شود که به منظور خودکارسازی عملیات اصلی بازاریابی شما عمل می کند. بسیاری از بخش‌های بازاریابی می‌توانند کارهای تکراری را که در غیر این صورت به صورت دستی انجام می‌دهند، خودکار کنند، مانند:
• خبرنامه های ایمیل: اتوماسیون ایمیل فقط به شما این امکان را نمی دهد که به طور خودکار برای مشترکین خود ایمیل ارسال کنید. همچنین می‌تواند به شما کمک کند فهرست مخاطبین خود را در صورت نیاز کوچک و گسترش دهید تا خبرنامه‌های شما فقط به افرادی ارسال شود که می‌خواهند آنها را در صندوق ورودی خود ببینند.
• زمان‌بندی پست رسانه‌های اجتماعی: اگر می‌خواهید حضور سازمان خود را در شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید، باید مرتب پست کنید. این باعث می شود ارسال دستی کمی روند سرکش باشد. ابزارهای زمان‌بندی رسانه‌های اجتماعی محتوای شما را برای شما به کانال‌های رسانه‌های اجتماعی می‌رسانند، بنابراین می‌توانید زمان بیشتری را صرف تمرکز بر استراتژی محتوا کنید.
• گردش کار پیشرو: تولید سرنخ ها و تبدیل آنها به مشتریان می تواند یک فرآیند طولانی باشد. شما می توانید این فرآیند را با ارسال ایمیل ها و محتوای خاص سرنخ ها، زمانی که با معیارهای خاصی مطابقت دارند، خودکار کنید.
• ردیابی و گزارش کمپین: کمپین های بازاریابی می تواند شامل تعداد زیادی افراد مختلف، ایمیل ها، محتوا، صفحات وب، تماس های تلفنی و موارد دیگر باشد. اتوماسیون بازاریابی می تواند به شما کمک کند هر چیزی را که روی آن کار می کنید بر اساس کمپینی که ارائه می کند مرتب کنید و سپس عملکرد آن کمپین را بر اساس پیشرفت همه این اجزا در طول زمان پیگیری کنید.

8. بازاریابی ایمیلی

شرکت ها از بازاریابی ایمیلی به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند. ایمیل اغلب برای تبلیغ محتوا، تخفیف ها و رویدادها و همچنین هدایت افراد به سمت وب سایت کسب و کار استفاده می شود. انواع ایمیل هایی که ممکن است در کمپین بازاریابی ایمیلی ارسال کنید عبارتند از:
• خبرنامه های اشتراک وبلاگ.
• ایمیل های بعدی به بازدیدکنندگان وب سایتی که چیزی را دانلود کرده اند.
• ایمیل های خوش آمدگویی مشتری
• تبلیغات تعطیلات برای اعضای برنامه وفاداری.
• نکات یا ایمیل های سری مشابه برای پرورش مشتری.
با راهنمای رایگان ما درباره بازاریابی ایمیلی بیشتر بیاموزید:

9. روابط عمومی آنلاین

روابط عمومی آنلاین، عملی است برای تضمین پوشش آنلاین به دست آمده با نشریات دیجیتال، وبلاگ ها و سایر وب سایت های مبتنی بر محتوا. این بسیار شبیه روابط عمومی سنتی است، اما در فضای آنلاین. کانال هایی که می توانید برای به حداکثر رساندن تلاش های روابط عمومی خود استفاده کنید عبارتند از:
• ارتباط با خبرنگاران از طریق رسانه های اجتماعی: برای مثال، گفتگو با خبرنگاران در توییتر، راهی عالی برای ایجاد رابطه با مطبوعات است که فرصت های رسانه ای کسب شده برای شرکت شما ایجاد می کند.
• بررسی آنلاین جذاب شرکت شما: وقتی شخصی شرکت شما را به صورت آنلاین بررسی می کند، چه آن بررسی خوب یا بد باشد، غریزه شما ممکن است این باشد که آن را لمس نکنید. برعکس، بررسی‌های جذاب شرکت به شما کمک می‌کند برند خود را انسانی کنید و پیام‌های قدرتمندی ارائه دهید که از شهرت شما محافظت می‌کند.
• نظرات جذاب در وب سایت یا وبلاگ شخصی شما: مشابه روشی که شما به نظرات شرکت خود پاسخ می دهید، پاسخ به افرادی که محتوای شما را می خوانند بهترین راه برای ایجاد گفتگوی سازنده در اطراف صنعت شما است.
اگر یک تیم PR اختصاصی ندارید، شروع کار می تواند سخت باشد. خوشبختانه، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم. کیت رایگان روابط عمومی ما را در زیر دانلود کنید:

10. بازاریابی درونگرا

بازاریابی درونگرا به یک روش بازاریابی اشاره دارد که در آن شما مشتریان را در هر مرحله از سفر خریدار جذب، جذب و خوشحال می کنید. شما می‌توانید از هر تاکتیک بازاریابی دیجیتالی که در بالا ذکر شده است، در طول یک استراتژی بازاریابی ورودی، برای ایجاد تجربه‌ای برای مشتری استفاده کنید که با مشتری کار می‌کند، نه علیه او. در اینجا چند نمونه کلاسیک از بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی سنتی آورده شده است:
• وبلاگ نویسی در تبلیغات پاپ آپ
• بازاریابی ویدیویی در تبلیغ تجاری
• لیست مخاطبین ایمیل در مقابل هرزنامه ایمیل

11. محتوای حمایت شده

با محتوای حمایت‌شده ، شما به‌عنوان یک برند به شرکت یا نهاد دیگری پول می‌دهید تا محتوایی را ایجاد و تبلیغ کند که به نوعی درباره برند یا خدمات شما بحث می‌کند.
یکی از انواع محبوب محتوای حمایت شده، اینفلوئنسر مارکتینگ است. با این نوع محتوای حمایت شده، یک برند از یک اینفلوئنسر در صنعت خود حمایت می کند تا پست ها یا ویدیوهای مربوط به شرکت را در رسانه های اجتماعی منتشر کند.
نوع دیگری از محتوای حمایت شده می تواند یک پست وبلاگ یا مقاله باشد که برای برجسته کردن موضوع، خدمات یا نام تجاری نوشته شده است.

12. بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

زمانی که یک سرنخ بالقوه در حال جستجوی محصول یا کسب و کاری است که به محصول شما مرتبط است، این یک فرصت عالی برای ارتقاء است. تبلیغات پولی و سئو دو استراتژی عالی برای ارتقای کسب و کار شما برای سرمایه گذاری بر روی آن سرنخ های آینده هستند. بازاریابی موتورهای جستجو راه دیگری برای افزایش ترافیک وب سایت با قرار دادن تبلیغات پولی در موتورهای جستجو است. دو سرویس محبوب SEM عبارتند از Bing Ads و Google Ads . این تبلیغات پولی به‌طور یکپارچه در بالای صفحات نتایج موتور جستجو قرار می‌گیرند و دید فوری را به شما می‌دهند. این نیز نمونه ای از تبلیغات بومی موثر است

13. بازاریابی پیام فوری

بازاریابی محصولات خود از طریق پلتفرم‌های پیام‌رسان راهی سریع برای دستیابی به سرنخ‌های بالقوه است، حتی برای کسانی که شماره تلفن همراه خود را ارائه نکرده‌اند. این یک راه ساده است تا مخاطبان خود را از فروش های فلش، محصولات جدید یا به روز رسانی های سفارشات خود مطلع کنید. اگر مشتریان شما سؤالی دارند یا به اطلاعات بیشتری نیاز دارند، این نیز راهی مناسب برای اتصال آنها به خدمات مشتری است. می‌توانید پیام‌ها را مستقیماً از طریق پیامک یا از طریق پیام‌ها در پلتفرم‌هایی مانند Facebook Messenger یا WhatsApp ارسال کنید.

یک بازاریاب دیجیتال چه می کند؟

بازاریابان دیجیتال مسئول هدایت آگاهی از برند و تولید سرنخ از طریق تمام کانال های دیجیتالی – اعم از رایگان و پولی – هستند که در اختیار یک شرکت است. این کانال ها شامل رسانه های اجتماعی، وب سایت خود شرکت، رتبه بندی موتورهای جستجو، ایمیل، تبلیغات نمایشی و وبلاگ شرکت است.
آیا بازاریابی دیجیتال برای همه مشاغل کار می کند؟
بازاریابی دیجیتال می تواند برای هر کسب و کاری در هر صنعتی کار کند. صرف نظر از آنچه شرکت شما می فروشد، بازاریابی دیجیتال همچنان شامل ساختن شخصیت های خریدار برای شناسایی نیازهای مخاطبان و ایجاد محتوای آنلاین ارزشمند است. با این حال، این بدان معنا نیست که همه مشاغل باید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال را به یک روش اجرا کنند.
چه نوع محتوای دیجیتالی باید ایجاد کنم؟
نوع محتوایی که ایجاد می کنید به نیازهای مخاطبان شما در مراحل مختلف سفر خریدار بستگی دارد. شما باید با ایجاد پرسونای خریدار شروع کنید (استفاده کنید این الگوهای رایگان استفاده کنید ، یا makemypersona.com را امتحان کنید ) شروع کنید تا مشخص کنید که اهداف و چالش های مخاطبان شما در رابطه با تجارت شما چیست. در سطح پایه، محتوای آنلاین شما باید به آنها کمک کند تا به این اهداف برسند و بر چالش های خود غلبه کنند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02188612035