روشهای تولید محتوا چیست ؟
تعریف تولید محتوا:
امروزه یکی از روشهای بازاریابی و جذب مخاطب در وبسایت تولید محتوای باکیفیت و تخصصی در زمینه فعالیتتان است. تولید محتوای باکیفیت و تخصصی باعث میشود که سیل عظیمی از مخاطبین را بسوی مطالبی که خود از روی دانش و اطلاعات یا منبع موثق تولید نموده اید را به وبسایتتان هدایت کنید، تا با زمینه فعالیت شما آشنا شوند. این کار یک جنبه خوب دیگر هم دارد و آن این که رتبه وب سایت شما بهطور چشمگیری افزایش پیدا میکند. برای همین اکثر مدیران وبسایتها به دنبال تولید محتوای خوب و با کیفیت میباشند.
ما در این مقاله بخشی از روشهای صحیح تولید محتوای وب را به شما آموزش میدهیم و مابقی روشها را نیز می توانید در مقالات بعدی با عنوان روشهای تولید محتوای وب در وب سایت اُپال وب گستر دنبال کنید پس ما را همراهی نمایید.
اصل اول : داشتن ایده مناسب با فعالیت وبسایت برای تولید محتوا
شما باید در ابتدا موضوع وبسایت و مقالات خود را تعیین نمایید پس پیشنهاد ما به شما این است که از همینالان شروع کنید و تمام زمینههای مرتبط با فعالیت وبسایتتان را بهصورت جزئی و کلی یادداشت نمایید.
اصل دوم : استفاده از کلمات کلیدی مناسب
یکی از دلایل فنی که شما الآن به تولید محتوا روی آوردهاید مبحث سئو میباشد. بله استفاده از کلمات کلیدی در متن مقاله، باعث میشود موتورهای جستجو به مقالههای شما امتیاز بدهند و در سرچی که مخاطبین در گوگل انجام میدهند شما در صفحه اول دیده شوید و مخاطبین، شمارا راحتتر پیدا کنند.
اصل سوم : نوشتن عنوان مناسب در تولید محتوا
متأسفانه یکی از اشتباهات بزرگ افراد تازهکار نادیده گرفتن عناوین جذاب و گیرا برای جذب مخاطبین به نوشتههایشان است. هیچوقت عنوان نوشتههای خود را دستکم نگیرید یا یک عنوان کلی برای مطلب خود انتخاب نکنید.عنوان مهمترین بخش یک مطلب است که میتواند کلمات کلیدی و یا عبارتهای مهم را بهطور هوشمندانه به کار ببرد و از همه مهمتر این است که این عنوان مطلب میتواند مخاطبین بیشتر یا کمتری را به خود جذب کند.
نکته : همیشه عنوان را کوتاه بنویسید. خیلی کوتاه، برای مثال در بسیاری از موارد می توانید از یک صفت به جای چند صفت و یا استفاده از جملات کوتاه به جای جملات بلند با کلمات سخت و زیاد استفاده کنید.
اصل چهارم : رقبا و همکاران خود را زیر نظر بگیرید
قبل از تولید محتوا حتماً رقبا و همکاران قوی و ضعیف خود را زیر نظر بگیرید یا به اصطلاح بازار را رصد کنید و سعی کنید که کاستیها و نقاط ضعفی که شما در تولید محتوای آنها متوجه شدهاید را در بخش محتوای وبسایت خود جبران نمائید و اگر هم در زمینه فعالیت شما مقاله یا مطلبی وجود ندارد این به نفع شماست ، زیرا راحتتر و بهتر میتوانید در فضای وب رشد کنید و نیاز به تلاش زیادی برای بالا آوردن وبسایت خود ندارید.
اصل پنجم : نیاز مخاطبین را در تولید محتوای خود در نظر بگیرید
مخاطبین اصلی محتوای شما سرمایههای شما نیز میباشند پس سعی کنید محتوایتان کاربر پسند باشد . باید محتوایی تولید کرد که نیازهای آنها، مشکلاتشان، چرا و چگونههایشان رفع شود. کاربران ساعتهای زیادی را در فضای مجازی تلف میکنند تا بتوانند نیازهایشان را برطرف کنند. مردم در وب بشدت کم حوصله هستند البته این معطوف به فضای مجازی نیست. اساساً این مدل رفتار در کل زندگی امروزی انسان وجود دارد ولی این موضوع در فضای مجازی شیب بیشتری دارد عموماً انسان ها کم حوصله و عجول هستند پس ما باید محتوایی را تولید کنیم که در اسرع وقت نیاز مخاطبین رفع شود و با رضایت از وبسایت ما خارج شود زیرا باعث میشود نام و برند ما همیشه در ذهنشان بماند.
اصل ششم : به موضوع اصلی مطالب، سطحی نپردازیم
یکی از مشکلات بزرگ وبسایتها این است که مطالب کاملاً تیتروار، مختصر و مفید نوشته میشوند و برعکس مطالب حاشیه ای که هیچ ارتباطی با موضوع اصلی مطالب ندارند نیز مفصل و جامع ذکر می شود.جزئی پرداختن به موضوع اصلی یا همان عنوان مطلب باعث تمایز وبسایت شما با دیگران میشود.
اصل هفتم : بررسی موضوع موردنظر در مقالات مختلف
بهتر است قبل از دست به قلم شدن و نوشتن مطلب، موضوع مورد نظر را که در مقالات و مطالب تولید شده تا به امروز مطالعه کنیم.گاهی بعضی از موضوعات هستند که چند جنبه برای توضیح دارند، اما بدون در نظر گرفتن آن باعث میشویم هم حوصله مخاطب و هم توانایی سرچ شدن و آمدن وبسایت خود در صفحه اول گوگل را از خود سلب کنیم . باید این را بدانیم که روشهای متفاوتی با جنبههای زیادی وجود دارد. شما میتوانید در هر مطلب و نوشتهای، ایدههای زیادی را با جنبههای مختلف توضیح دهید.
اصل هشتم : لازم نیست شما همیشه موافق نظر دیگران باشید، مخالف بقیه بنویسید
این اصل بدین منظور است که شما برای تولید محتوا نیاز به منبع موثق همراه با ایده و نظرهای خودتان دارید. برای مثال می تونیم بگوییم که شما نیاز نیست نفر صدم باشید که نقش مفید شبکههای اجتماعی را در فضای مجازی بنویسید شما میتوانید این بار بجای مزایای شبکههای اجتماعی برای بازاریابی محتوا، مشکلات و ضررهای آن را بنویسید. این نوع مقالات نشان میدهد که شما به نکاتی توجه میکنید که دیگران توجهی به آن ندارند.
اصل نهم : فهرستی را از مقالات خود تهیه کنید
حتماً فهرستی را از مقالاتی که تا به امروز نوشته و داخل فضای وب قرار دادهاید آماده کنید زیرا بدین تربیت به دنبال مطالب و محتواهایی میروید که تا به امروز هیچ مطلب و نامی از آنهای در وبسایتتان نیاوردهاید.
اصل دهم : بهترین سخنها و مطالب بزرگان حوزه فعالیت خود را در وبسایتتان قرار دهید
همیشه انسانهایی هستند که مطالب و مقالات بسیار مفید و با ارزشی را برای ما به یادگار میگذارند و ما می توانیم از آنها استفاده کنیم منظور ما کپی کردن نیست، بلکه به شیوه و نگارشی متفاوت و با زبان ساده خودمان با ذکر منبع در بخشی از مقالات خود قرار دهید. البته این را باید گفت بهتر است این تکنیک را هفتگی یا ماهیانه انجام دهیم و هر چند مقاله ای که نوشته ایم در میان آن ها بگذاریم. این کار باعث میشود که سایتهای همکار شما اقدامی مشابه را انجام دهند و باعث لینک دهی به سایت شما میشود.
مابقی اصول صحیح روش های تولید محتوا وب را در مقاله آینده ما بخوانید.
بدون دیدگاه