چگونه از توانمندی های گوگل استفاده کنیم ؟


چگونه از توانمندی های گوگل استفاده کنیم؟

گوگل به واسطه دارا بودن قابلیت فهرست کردن میلیون ها صفحه جهانی وب سایت، برجسته ترین موتور جستجو در اینترنت است. با این وجود بسیاری از کاربران به دلیل آنکه خود را محدود به انجام جستجوهای پایه می کنند تنها از کسری از قابلیت های گوگل بهره می برند.
منظور از جستجوی پایه این است که آن ها صرفاً اقدام به درج یک عبارت یا کلمه در صفحه ی اصلی گوگل می کنند و در میان نتایج درخشانی که گوگل به آن ها ارائه می دهد به امید یافتن مناسب ترین لینک وارسی می کنند. راه حل مطلوب تری که می توان در جستجو از آن استفاده کرد، ابزارهای جستجوی پیشرفته گوگل و اعمال اولویت های جستجو هستند. تا بدین وسیله نتایج بدست آمده به مرتبط ترین ها محدود شوند.
 علاوه بر این کاربران می توانند از دیگر برنامه های ارائه شده توسط گوگل مانند: ابزارهای ترجمه ی زبان، قابلیت جستجوی تصاویر، برنامه جستجوی زبان، قابلیت جستجوی تصاویر، برنامه جستجوی کتاب، جمع کردن خبر، عملکردهای نقشه برداری، نرم افزار تقویم و غیره استفاده کنند. می توان نوار ابزار گوگل را هم به این موارد اضافه کرد و آن را می توان روی مرورگر نصب نمود تا امکان دسترسی به بسیاری از برنامه های سایت حتی بدون آنکه لازم شود سایت گوگل را در صفحه ی پنجره ی مرورگر جاری کرد فراهم شود.
برای آنکه در استفاده از ابزارهای فراوان گوگل به شما کمک شده باشد، این شرکت مرکز کمک رسانی جهانی راه اندازی کرده است که برای دسترسی به آن در امتداد انتهای صفحه ی سایت گوگل روی مورد لینک کلیک کنید و یا گزینه Link Help  Center کلیک کنید.

تنظیم اولویت های جستجوی دلخواه در گوگلمحدودسازی نتایج با استفاده از صفحه ی جستجوی پیشرفته ی گوگل

هنگامی که از صفحه ی اصلی گوگل برای مکان یابی سایت مورد نظر استفاده می کنید سایت گوگل به صورت پیش فرض هر تعداد لینک مرتبطی که پیدا می کند را نمایش می دهد. در واقع میلیون ها لینک که بسیار بیشتر از آن است که بتوان ملاحظه شان کرد در اختیار کاربر قرار می گیرد که در این میان لینکی که واقعاً مورد نیاز شماست کم می شود.
برای مرتب سازی نتایج به صورتی که مجموعه ای قابل مدیریت در اختیار داشته باشید می توانید از صفحه ی جستجوی پیشرفته ی گوگل استفاده کنید که شما را قادر به محدودسازی نتایج به صفحاتی که صرفاً عبارت خاصی در آن ها آمده، عبارت یا کلمه ی خاص در قسمت معین مانند: عنوان آن به کار رفته است، یا به زبان خاص نوشته شده است یا فرمت خاصی دارد و از این قبیل پیروی می کند.

تنظیم اولویت های جستجوی دلخواه در گوگل

وقتی از سایت گوگل برای جستجو استفاده می کنید نتایج حاصله ی تمامی صفحات که منطبق بر مورد جستجو هستند را به صورت پیش فرض در بر می گیرند بدون آنکه تفاوت زبان صفحات یاد شده در نظر گرفته شود. اگر چه گوگل از یک سری تکنولوژی های filtering  معتدل هم برای سانسور سایت هایی که محتوا توهین آمیز دارند استفاده می کند. نتایج در گروه های ده تایی به ازای هر صفحه و در همان پنجره ی مرورگر که برای تایپ معیارهای جستجو استفاده کردید پدیدار می شوند.
در صورتی که مایل باشید می توانید نحوه ی جستجوی تان را با تغییر اولویت های جستجوی گوگل تغییر بدهید. به عنوان نمونه می توانید تعیین کنید که تنها صفحات جستجوی مرتبطی که به زبان خاصی هستند در نتایج دیده شوند یا تکنولوژی های فیلترینگ دقیق تری برای حذف تمامی سایت های اداری محتوای زننده استفاده شود و یا برعکس.

قابلیت به اشتراک گذاری تقویم در سایت گوگل

بسیاری از افراد در نگهداری حساب برنامه های زمان بندی شده ی خود مشکل دارند چه برسد به نگهداری حساب و کتاب برنامه های همکاران یا اعضای خانواده ی خود. برای آسان کردن کار برای این دسته از افراد گوگل ابزار تقویم آنلاینی را ارائه داده است که می توانید از آن برای تنطیم تقویمی که افراد متعددی مانند اعضای خانواده تان بتوانند به آن دسترسی داشته و آن را ویرایش کنند استفاده کنید.
بسته به جوازهایی که شما صادر می کنید هر یک از کاربران تقویم آنلاین می توانند بسته به نیاز آن را مشاهده کنند موردی به آن اضافه کنند و یا آن را تغییر بدهند.
برای ایجاد کردن و به اشتراک گذاری تقویم گوگل هم شما و هم هر شخص دیگری که می خواهید تقویم را با او به اشتراک بگذارید باید حساب گوگل داشته باشید. برای کسب اطلاعات در مورد ایجاد حساب در Google، Help Center Google را مشاهده کنید.
تا به اینجا بخش کوچکی از توانمندی های گوگل گفته شده است، مابقی را در مقاله های آینده مطالعه کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02188612035