بک لینک در سئو چه نقشی دارد ؟


بک لینک در سئو چه نقشی دارد ؟

به زبان ساده باید گفت، بک لینک در سئو نقشی بسیار مهمی در پیشی گرفتن از رقباء دارد. در واقع تعداد زیاد بک لینک در سئو مهم نیست، نکته قابل تعمل این است که بک لینک های تعداد کم ولی با کیفیت بالا ایجاد کنید.
بارها دیده شده است که وب سایت هایی با تولید محتوای غنی و با ایجاد بک لینک های معتبر، رتبه های بالایی در سئو کسب نموده اند. وجود بک لینک ها با کیفیت بالا نشان میدهد که سایت ما در فضای اینترنت چقدر اعتبار دارد و این اعتبار نقش بسیار مهمی در موتور های جستجو گوگل دارد.

تاثیر بک لینک در سئو سایت چیست ؟

بگ لینک ها به طور کلی به دو روش ارزیابی می شوند : 1- تعداد بک لینک ها 2- سایت های لینک دهنده .
بنابراین نتیجه میگیریم وب سایت هایی که تعداد بیشتری بک لینک دارند امتیاز بیشتری نسبت به وب سایت هایی که بک لینک کمتری دارند بدست می آورند. برای توضیحات بخش دوم می توان گفت، دامنه سایت لینک دهنده، که وبلاک یا وب سایت باشد، رتبه خود آن سایت لینک دهنده در گوگل و تعداد مشتریانی که به سایت شما هدایت می شوند، بر نحوه امتیازدهی بک لینک تاثیر مستقیمی دارد.
پس می توان گفت، کیفیت بک لینک ها بر تعداد بک لینک های وب سایت اهمیت بیش تری دارند.بک لینک اسپم چیست ؟

بک لینک اسپم چیست ؟

راه های ایجاد بک لینک بسیار زیاد است. تمامی افرادی که با فضای اینترنت سرکار دارند حتماً تجربه این را داشته اند که عبارتی را در گوگل جستجو کرده اند و در نتیجه با سایت هایی روبه رو شده اند که بجای ارائه اطلاعات درباره کلمه جستجو شده تبلیغات و مانند آن به نمایش در آمده است. این سایت ها فقط با کمک بک لینک اسپم، (بک لینک های کلمات جستجو) در گوگل رتبه کسب کرده اند. این سایت ها به این صورت فعالیت می کنند که توسط سایت هایی مانند: گوگل ترند عباراتی که توسط کاربران بیشتر جستجو شده اند را پیدا می کنند و در سایت های خود از بک لینک های این کلمات کلیدی استفاده می کنند. به این صورت زمانی که این کلمات جستجو می شوند این سایت ها رتبه های بالاتری را کسب می کنند ولی عمر این سایت ها بسیار کوتاه است به همین دلیل چندین دامنه مختلف ولی شبیه هم می خرند که در صورت بسته شدن هر کدام سایت دیگری جایگزین آن شود. این عامل باعث شده است که گوگل هاست هایی را که به این سایت ها خدمات ارائه می کنند را جریمه کند. پس پیشنهاد میدم اصلا از این روش بک لینک اسپم استفاده نکنید زیرا استفاده از این بک لینک ها باعث بسته شدن دامنه وب سایتتان می شود. در همین راستا پلیس فتا و سازمان تنظیم مقررات رادیویی اعلام کرده اند که روش بک لینک اسپم مصداق جرم رایانه ای بوده و با متخلفان برخورد قانونی می شود.
این روش جزء ضرر برای شما هیچ سودی ندارد و معمولاً اجناسی که فاقد استاندارد و یا بصورت قاچاق می باشند برای فروش آن این راه را طی می کنند.

استاندارد بک لینک چیست ؟

برای بیان استاندارد در بک لینک چند مثال ساده برایتان میزنم، فرض کنید یک وب سایت فروش یخچال فریزر دارید در صورتی که داخل وب سایتتان بک لینک شرکت سازنده یخچال درج شود و داخل وب سایت سازنده یخچال فریزر هم شما به عنوان نماینده فروش شهر … بک لینک درج کند. مسلماً چنین بک لینکی از نظر مخاطبان و موتورهای جستجوی گوگل چقدر با ارزش تر از لینکی است که یک وبلاگ به سایت شما می دهد.

انواع ارزش بک لینک ها.

تصور کنید یک دانشگاه در وب سایت خود اعلام می کند کسانی که می خواهند آموزش روتوش عکس در منزل بیاموزند این مجموعه آموزشی فتوشاپ مورد تایید است. قطعاً در صد بالایی از مراجعه کنندگان به سایت مجموعه فتوشاپ تمایل یادگیری روتوش عکس در منزل را دارند. هرچه افرادی که از طریق بک لینک به سایت شما مراجعه می کنند بیشتر باشند، ارزش بک لینک بیشتر خواهد بود. این ارزش تنها از نظر سئو مد نظر ما نیست. بلکه ارزش بک لینکی که مخاطب بالایی دارد، از نظر بازاریابی و فروش ارزشمند تر است.
نکته : در این مقاله فقط بک لینک هایی که از نظر سئو ارزشمند است بیان شده و بک لینک های Nofollow مورد بحث نیست

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02188612035